Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvad er bedst: Vandret ell. lodret træbeklædning? Ved bedst forstås længst holdbarhed

    Hej – dette er en rundspørge til dig, der har eksakt viden om træ. Mit navn er Camilla Hansen, jeg er uddannet tømrer og læser til byg...

  • Spørg Bolius

    Hvad er definitionen på indbygget carport?

    Jeg har iflg. BBR en indbygget carport på 44 m2, men jeg er i tvivl om den er indbygget, fordi den ikke ligger indenfor husets ydermure, men alene under samme...

  • Spørg Bolius

    Skunkhøjde / indregning som etage

    Jeg er i færd med at opføre et 1,5 plans hus fra HusCompagniet i Hørsholm Kommune. Det udnyttede loftsrum tæller ikk...

  • Spørg Bolius

    Købt lejlighed med ulovligt badeværelse, hvem har ansvaret?

    Hej Bolius, Jeg ved ikke hvem eller hvor jeg kan henvende mig med dette spørgsmål. Vi solgte vores ejerlejlighed i København i 2006. Vi...

  • Spørg Bolius

    Hvordan hænger jeg loftlampe op når jeg har loft af gipsplader?

    Hvor tung en lampe kan vi hænge op, når vi har dobbelte gipsplader som loft og skalbrædder med 30 cm mellemrum? Vi ved ikke, hvor lange s...

  • Spørg Bolius

    Gulvvarme i beton eller i plader

    Hej. Vi påtænker gulvvarme i vores 80'er Bulow Nielsen villa. Da gulvet ligger direkte på betondækket, er eneste løsning vi kan se en...

  • Spørg Bolius

    Indvendige finpudset væge

    Jeg har en bolig med indvendige finpudset væge som er malet med en åndbar plastmaling. Der kommer store blære i pudset mest ved fodliste...

  • Spørg Bolius

    Kan vi gøre arkitekten ansvarlig?

    Arkiten beskrev i 2006 hvordan sætningskade over 2 vinduer i stueplan skulle behandles og det blev gjort. Derefter blev der etableret badev...

  • Spørg Bolius

    Hvordan er reglerne for at drive erhverv i egen bolig?

    Hvilken lov bestemmer/regulerer hvilke typer erhverv der må drives fra egen bolig? Der er ingen lokalplan for området. Rammeloven siger ...

  • Spørg Bolius

    Kan ny murstensvæg få gammelt look?

    Vi er ved at få bygget et fuldmuret hus. Kan man få en eller flere af de indvendige mure til at få et gammelt råt look? Og hvordan? De i...