Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan jeg bygge skur oven på areal med jordslanger?

    Er det en dårlig ide at placere et skur eller carport på jordslange arealet?

  • Spørg Bolius

    Må jeg eje to lejligheder?

    Jeg vil gerne vide om det er lovligt både at eje en andelsbolig og en ejerbolig?...

  • Spørg Bolius

    Hvordan kommer jeg af med heksesod?

    Jeg er ret sikker på, at jeg har fået det man kalder sortsværtning eller heksesod på norsk. Mine vægge er sorte ligesom tilrøget. Der ...

  • Spørg Bolius

    Byggeteknisk rådgivning ved køb af hus?

    Hej, Jeg har et spørgsmål ift. det at bestille en fagekspert. Vi står for måske at ville byde på et træhus fra 1998, og som førstegan...

  • Spørg Bolius

    Hvad betyder det hvis huset er mindre end oplyst i BBR ?

    Jeg tror, at vores hus er mindre end det areal, der står i BBR. Betyder det, at vi fx kan tilbagebetalt ejendomsskat?

  • Spørg Bolius

    Kan naboen forlange, at jeg fjerner min hæk?

    Jeg har netop plantet en bøgehæk på min grund. Jeg bor på en grund, hvor der er niveauforskel - i den ene ende er der ca. 130 cm's fors...

  • Spørg Bolius

    Må man hæve terrænet?

    hej Min nabo til den ene side er kommunen med et grønt areal. De har gennem mange år lagt flis på som jo naturligt hæver terrænhøjden,...

  • Spørg Bolius

    Skal jeg fjerne Cellotex plader?

    Kære Bolius Jeg er ved at genetablere de oprindelige pudsede lofter i stuerne i mit hus fra 1934. I den forbindelse opdagede jeg at der er...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg imprægnere min murstens facade mod vandindtrængning?

    En læser spørger om smuldrende mursten på et hus fra 1948. Her svarer I, at det ikke kan betale sig at imprægnere. Vi har et hus fra 200...

  • Spørg Bolius

    Regler for træfældning?

    Er der nogle helt klare retningslinier for, hvordan et højt træ må fældes? Der har hos vores nabo været et meget højt træ, som vi v...