Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vedtægtsændring betyde at jeg skal af med min vaskemaskine?

    Hej. Jeg bor i en lille andelsforening i København med 12 lejligheder. Jeg overtog lejligheden i efteråret 2005. Da lavede jeg en gennemgr...

  • Spørg Bolius

    Må grundejerforeningen bestemme højden på græsset?

    Kan en grundejerforening pålægge regler for, hvad folk gør inde på deres grund, spørger en læser Bolius’ eksperter. Læs svaret her.

  • Spørg Bolius

    Grundskyld for grund som er delvist fredet?

    Hej eksperter! Jeg bor i et sommerhus, som ligger på en grund, som er fredet for ca. 2/3 dels vedkommende. Betaler man grundskyld af de f...

  • Spørg Bolius

    Kræver en havepavillon byggetilladelse?

    Jeg troede, at min nye havepavillion var omfattet af reglerne for bygninger under 10 m2, men kommunen siger, at den kræver byggetilladelse. Har den ret?

  • Spørg Bolius

    CO2 i nyt hus - hvor meget må der være?

    Er der regler for hvor meget CO2 der må være i et nyt hus - og i så fald hvor meget må der være pr. person?

  • Spørg Bolius

    Må vores nabo bare fælde løs?

    En ny tilflytter vil fælde alle sine gamle nåletræer på sin grund op mod skel, og det vil få naboens nåletræer til at kollapse ved mindste storm. Er det...

  • Spørg Bolius

    Desperat udlejer: Hvordan kommer jeg af med lejerne i kælderen?

    Min gode veninde og hendes kæreste fortalte på Facebook, at de skulle flytte hjem fra Amsterdam, og at de ikke havde ikke noget sted at bo...

  • Spørg Bolius

    Pigtråd

    Må der anvendes pigtråd til afslutning af trådhegn i ca. 1,2 meters højde ud mod privat fællesvej i boligkvarter i byzone? Hegnet er ca...

  • Spørg Bolius

    Slagregn - har I gode råd?

    Vil høre om i har et godt råd vedrørende slagregn. Ved meget kraftig blæst bliver vand presset ind gennem vores gavl mod vest og i...

  • Spørg Bolius

    Indkørsel med granitskærver - hvordan?

    Hej Bolius. Jeg skal igang med at etablere en indkørsel som skal bestå af granitskærver. I denne forbindelse påtænker jeg at grave ca 3...