Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Maling eller kalkning?

    Maling eller kalkning? Kære Bolius Vi har købt en modernistisk villa fra 1964 - helt klassisk med flat tag og kalksandsten, som er malet h...

  • Spørg Bolius

    Skal vi få repareret eller udskiftet gasfyret?

    Vi har lige købt et hus og flyttet ind for en uge siden. Da en forsikringsmand er ude og kigge på huset, ligger han mærke til bar målere...

  • Spørg Bolius

    Skal det være vådrumsgips i hele badeværelset?

    Vores badeværelse på 1. sal skal renoveres. Jeg mener, at alt skal laves i vådrumsgips, men vores tømrer er uenig. Hvad mener i?

  • Spørg Bolius

    Skal vi flytte på grund af røg fra naboens brændeovn?

    Vi har købt hus for ca. 8 mdr. siden. Vi er glade for huset, men meget generede af naboens brændeovnsrøg.

  • Spørg Bolius

    Kan sælger lave ny vurderingsrapport efter aftale om køb af andel?

    Hvordan er dine rettigheder, når sælger kommer med en ny vurderingsrapport af den andelslejlighed, som I har indgået aftale om?

  • Spørg Bolius

    Kan jeg slippe af med bierne uden at slå dem ihjel?

    Hej Bolius Jeg har desværre fået humlebier i krybekælderen - men hvilken skade kan de gøre der? Jeg er lidt ked af at spærre af og s...

  • Spørg Bolius

    Hvordan gør vi vores sommerhus lovligt?

    Hej, vi har i 2011 opsat et sommerhus på vores sommerhus grund. det er et flytbart hus, der stod et andet sted, blev delt på midten og ops...

  • Spørg Bolius

    Hvem er ansvarlig hvis vores byggeri ikke er lovligt trods IBS-attest?

    Vi er igang med at bygge et sommerhus. Der er tinglyst en udsigtsservitut på vores matrikel, og naboen mener, at vi bygger i strid med servitutten.

  • Spørg Bolius

    Må naboen fælde løs?

    For et par aar siden blev nabohuset solgt til en ung gut. Grunden var godt tilgroet og han gik straks i gang med at faelde det meste til man...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg pudse facade af hvide Synopal sten?

    Hej Bolius! Att. Murermester Mikkel Storgård. Jeg har et hus fra 1971 bygget at hvide Synopal sten. Med grov/ruflet overflade. Jeg kunne...