Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Udskiftnings mursten kalksandsten

    VI HAR ET HUS FRA 70 ERNE MURET I KALKSANDSTEN GRÅLIGE KLØVEDE VI SKAL ÆNDRE PÅ FACADEN KAN DE GRÅLIGE KALKSANDSTEN FÅS ENDNU ELLER S...

  • Spørg Bolius

    Bladene falder af stikkelsbærbusken

    Vi har en stikkelsbærbusk, som hvert forår ser sund ud: Blomstrer, får masser af bær og nye skud. Men derefter går det galt. Hvad kan det skyldes?

  • Spørg Bolius

    Gule blade på nyplantet, 3 år gl. æbletræ

    Træet er plantet i god muldjord. Podestedet er over jordoverfladen. Vi giver 10 liter vand hver anden dag. Alligevel bliver bladene gule. Hvad kan vi gøre?

  • Spørg Bolius

    Behandling af loft i bruseniche (under 2,3 m i rumhøjde)

    Hej Ifølge By og Byg anvisning 200 er vådzone i en lukket bruseniche op til 2,30 m fra gulv. Når jeg så kun har 2,10 m til loft, er der...

  • Spørg Bolius

    Murbier

    På et stuehus fra 1850 (alder på mørtel) er der i denne periode voldsom aktivitet af murbier, der mange steder især på den vestvendte g...

  • Spørg Bolius

    Rustne murbindere i hus fra 1924

    Hvor langt inde i fugen skal en murbinder ligge (fra tiden omkring 1924)? vi har købt et hus hvor stenene springer da murbinderne typiske l...

  • Spørg Bolius

    Nyopført hus: Hvornår starter jeg med at betale ejendomsværdiskat?

    Hej Bolius Jeg er igang med at bygge nyt hus, som vi forventer står færdigt omkring september/oktober i år. Hvornår beregnes ejendom...

  • Spørg Bolius

    Bier i isolering

    Hej Bolius Vi er ved at bygge nyt hus, i forbindelse med klargørringen til montering af udhæng opdager jeg, at vi har fået uventede leje...

  • Spørg Bolius

    Fliser direkte på gipsvæg i køkken?

    Kan man montere fliser direkte på en gipsvæg? Få svaret her, hvor Bolius ekspert kommer med inspiration og gode råd.

  • Spørg Bolius

    Koteletgrund

    Er det muligt at blive fritaget for grundskyld for indkørslens areal til en koteletgrund da man jo ikke har fornøjelse af denne indkørsel...