Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kræver nyt badeværelse byggetilladelse?

    Jeg vil gerne lave et badeværelser i stue og kælder. Beboelsesarealet bliver ikke udvidet. Kræver det, at jeg får en byggetilladelse fra kommunen?

  • Spørg Bolius

    Nabostrid og ret til at komme på min grund

    Bor i rækkehus. Min nabo har en vinkel på ind til mig. Vi er kraftigt uvenner og jeg vil ikke se ham/dem på min grund, hvilket jeg har fo...

  • Spørg Bolius

    Kan en grundejerforening kræve træer fældet?

    Min fars grundejerforening har påbudt ham at fælde 3 store birketræer. Har den hjemmel til det, og hvad sker der, hvis han ikke følger påbuddet?

  • Spørg Bolius

    Må man købe rottegift i Tyskland?

    Er det lovligt at købe rottegift i Tyskland og tage det med til Danmark og selv lægge det ud?

  • Spørg Bolius

    Vælte bærende væg i ejerlejlighed

    Kære eksperter Min kæreste og jeg har netop købt en ejerlejlighed, som er ved at blive bygget og står færdigt til marts næste år. I ...

  • Spørg Bolius

    Udbedring af gulvafløb med blotlagt beton

    Hej Et gulvafløb har blotlagt beton imellem afløbsskål og gulvrist. Det vil give en K3 i en tilstandsrapport. Jeg har fundet et firma, ...

  • Spørg Bolius

    Nedrivning af skorsten med bevarelse af skorstenspibe

    Jeg her netop købt et rækkehus på 2 plan + kælder og loftsrum. I huset er der en skorsten uden funktion, som jeg ønsker at fjerne, da d...

  • Spørg Bolius

    Infrarøde radiatorer

    Jeg varmer mit hus op med el, og jeg har hørt, at man kan spare strøm ved at sætte infrarøde radiatorer op. Er det rigtig? Og er der nogen farer forbundet med...

  • Spørg Bolius

    Hvor dybt skal kloakledninger graves ned?

    Vi har fået bygget et sommerhus i et område med fuld kloakering. Det undre os at kloakledningen fra huset kun ligger i cirka 60 cms dybde,...

  • Spørg Bolius

    Bør jeg male min 60'er teak døre

    Jeg har et 60'er build up hus som har 8 teak døre. De 7 af dørene er ud til min entre. For 4 år siden skiftede jeg døre og vinduer fra t...