Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Naboens træ ødelægger mine fliser

    Rødder fra naboens træ 20 cm fra skel (et plankeværk) har løftet nogle af mine fliser + er ved at ødelægge en lovlig opført faskine t...

  • Spørg Bolius

    Hvordan rengør jeg mine møbler for skimmelsvamp?

    Skimmelsvamp er flyttet med møblerne fra den ene lejlighed til den anden. Heldigvis kan møblerne godt rengøres for skimmelsvamp.

  • Spørg Bolius

    Affugter eller fugtstyret ventilator

    Hej Vi har et dejligt hus fra 1886, som desværre har en generel, all year fugtig kælder på 34 m2, som bruges til opbevaring. . Vi overv...

  • Spørg Bolius

    Er allongen gældende eller ej? Og hvem skal bevise hvor skaden stammer fra?

    Hej Fagekspert. Vi er kommet i en irriterende situation. Vi fandt et hus som vi gerne ville købe og fik papirerne i orden. Da vi havde...

  • Spørg Bolius

    sandblæsning og pudsning

    Vi har lige købt en muremester villa. som er pudset og malet med en ikke så køn gul farve. vi har fået et tilbud fra en mure. han siger ...

  • Spørg Bolius

    Hvor koldt må der være i huset ?

    I et indlæg fra d. 19.09.2013, Minimum temp. indendørs, skriver Morten Mathiasen bl.a., at: "Jeg ville forsøge mig med omkring 12 gr...

  • Spørg Bolius

    Hvor meget vægter kælder m2 ved vurdering af husets værdi?

    hvor meget vægter en kælder km.2 mesig i et hus med høj kælder??? i % i...

  • Spørg Bolius

    Pudset hus og sokkel

    Hvad er det bedste at reparere en pudset udvendig mur og sokkel med hvor der er meget løs puds og sokkel der er faldet af så det holder l

  • Spørg Bolius

    Altanværn - fri afstand mellem balustre

    Til Bolius I BR10 henvises til SBi 230 vedrørende udformning af blandt andet altanværn. Der henvises til en prøvning med en kile på 8...

  • Spørg Bolius

    Bagfald Tagrender

    Goddag. Nyt hus. Hovedentreprenøren med underentreprenører har opsat tagrender med bagfald så vandet ikke fra halvdelen af tagrenden lø...