Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Vi vil gerne købe et håndværkertilbud og så total renovere - hvem kan hjælpe og rådgive os om hvordan man gør det?

    Hej, Min kæreste og jeg ser på hus, og er varme på tanken om et hus, vi skal totalrenovere. Men vi har ikke selv de store kompetencer udi håndværk og byggeri,...

  • Spørg Bolius

    Skimmel kommet igen efter vi fik skimmelsaneret og isoleret - firmaet konkurs så hvad kan vi gøre og hvem skal betale ny afrensning?

    Jeg kunne ikke finde søgeord om "skimmelsanering i tagrum", derfor dette spørgsmål: Vi bor i tofamilieshus, en villa fra 1906 med tilbygning i 1920'erne. To...

  • Spørg Bolius

    Skjolder på fliser - vandskade eller bare noget der er spildt?

    Kære redaktør Vi har købt et sommerhus hvor gulvfliserne i badeværelset nogle steder er mørkere end andre steder i rummet. Dette er især ved vasken - kan der...

  • Spørg Bolius

    Terrassebrædderne krummer - er de lagt så de vender forkert?

    Vi har fået anlagt en træterrasse i lærketræ for to år siden. Allerede samme år som begyndte nogle af brædderne at bue sådan at vand samler sig på midten. Vores...

  • Spørg Bolius

    Kan for tør luft skade trægulvene - revner mellem stavene og gulve der knirker?

    Jeg vil gerne høre om fugtighedsprocent inde i et hus/villa. Der tales meget om for høj fugtighed indenfor, men kan man også have for lav fugtighed (procent)...

  • Spørg Bolius

    Svært at holde varmen i det gamle hus, så efterisolering og ny varmekilde - hvilke tilskud kan vi få?

    Jeg har et spørgsmål til valg af energikilde. Jeg har købt et hus fra 77 på 140m2, med et 16 år gammelt gasfyr. Tidligere ejer brugte 9600kr/år til opvarmning....

  • Spørg Bolius

    Hvordan finder jeg en håndværker der er medlem af Byg Garanti?

    Jeg skal renovere badeværelse. Vil gerne finde en håndværker/entreprenør, der er dækket af en byg garantiordning. Hvor finder jeg en liste?

  • Spørg Bolius

    Der skal males vinduer - er det så malermesterens, husejerens eller stilladsfirmaets forsikring der dækker eventuelle skader på hus eller bil?

    Jeg er malermester og har fået til opgave at male vinduer på en større villa. Til det brug skal der opstilles stillads. Firmaet forlanger at jeg som lejer...

  • Spørg Bolius

    Angreb af øresnusdebille - bladene er har fået "billetklip" hvordan kommer jeg af med billerne?

    Mine buske er blevet angrebet af øresnudebiller, tror jeg? De har de såkaldte billetklip, men jeg kan ikke se hverken biller eller larver. Jeg har ikke...

  • Spørg Bolius

    Har købt en elektrisk mosfjerner - hvordan bruger jeg den bedst?

    Hej, jeg har købt en mosfjerner (elektrisk Stiga vertikalskærer med valse til vertikalskær og valse med mosfjerner fjedre). Nu vil jeg høre om jeg først bør...