Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Træterrasse i samme niveau som stuegulv - hvad men fugt og sokkel?

    Vi skal til at anlæggee en træterrasse og fruen vil gerne have den i højde med dørtrin skydedør (sort kant) hvilket betyder at den/højden kommer over nederste...

  • Spørg Bolius

    Ny nabo har fjernet hæk og stengærde i skel - hvad gør vi?

    Hej. Vores nabo har fjernet hæk og stengærde der gik ind mod vores grund. Den del af hækken og stengærdet han fjernede stod i skel (vi har haft låndmåler ude,...

  • Spørg Bolius

    Hvis vi købere hus hvor overetagen er bindingsværk - hvor bekymrede skal vi så være?

    Hej Tine. Vi har været til fremvisning på en patriciervilla opført i 1928, der er udbudt til salg, og som vi gerne vil købe. Villaen er generelt i god stand. Vi...

  • Spørg Bolius

    Hvad kan vi gøre for at beskytte det fine gulv i porten - uden at gøre mere skade på overfladen?

    Hej Vi har en fin gammel port med fliser på gulvet. De er med årene blevet meget slidt og matte og mister mere og mere af farven. Jeg har hørt at man kan give...

  • Spørg Bolius

    Hvordan undgår vi at få skimmelsvamp på de ting vi opbevarer i garagen?

    Hej Bolius. Vi har en lukket garage, som vi oplever at de ting vi stiller derind, får skimmelsvamp (Barnevogne, klapvogne, autostole osv.), og det er vi...

  • Spørg Bolius

    Myrer i annekset trods vi har haft skadedyrsfirma ude - kan myrerne skade konstruktioner/materialer og bringe fugt ind?

    Jeg har haft myreinvasion i mit anneks i et års tid - proff. firma har været ude talrige gange for at lægge myremiddel ud, og i efteråret troede jeg angrebet...

  • Spørg Bolius

    Har fundet denne svamp indvendigt i sommerhuset - er den farlig og trænedbrydende?

    Jeg sendte i sidste uge billede af svamp i sommerhus i et værelse. Sommerhuset er en bjælkehytte fra 1935 med gamle enkeltlagsruder og således uden isolering....

  • Spørg Bolius

    Må VVS-lærling udføre arbejdet alene - og kan det tage så mange timer at skifte et toilet?

    Må en vvs lærling udføre arbejde alene i sommerhus? Vi har fået regning på 8 svendetimer, 13 lærlingetimer og 3,5 voksenlærling timer for udskiftning af toilet...

  • Spørg Bolius

    Aftalt tømrerarbejde bliver udsat flere gange - kan vi opsige aftalen og få en anden til at udføre arbejdet?

    Vi har fået tilbud af en tømrer på nyt tag. Modtaget tilbud i oktober 2020 med byggestart uge 14 2021. Udsætter opstart 4 uger før opstart pga. medarbejder har...

  • Spørg Bolius

    Bygger nyt hus - skal vi vælge svømmende gulv eller limede trægulve?

    Vi er ved at skulle bygge nyt hus, og har i dialogen med et byggefirma talt om at lave limede trægulve. Dvs gulve som er limet fast til underlaget så man derfor...