Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Grundejerforening - kan vi kræve gebyr for manglende deltagelse i fælles arbejdsdag?

    Angående fællesarbejde på grundejerforeningens fællesareal. Vi er en ældre forening af 36 husejere på et ca. 10.000 m2 stort fællesareal. Fællesarealet holdes...

  • Spørg Bolius

    Møre fuger betyder at regnvand giver rustskader på altaner - hvad skal vi gøre ved det?

    Beton altaner fra 70-erne. Med fuger i bunden. Der er “snøvser”der kan lede regnvand væk, men hjælper ikke ved gamle mørnede fuger. Skader indtrængen vand på...

  • Spørg Bolius

    Støj fra installationer i kælder giver store gener i lejlighederne lige over - hvad kan vi gøre ved det?

    Hej, Jeg er bestyrelsesmedlem i en ejerforening bestående af 40 ejerboliger. Bygningen er fra 1935. Vi har en fælles varmekælder, og en af lejlighederne...

  • Spørg Bolius

    Vil akustikvæg dæmpe støjen fra nabolejligheden?

    Jeg bor i en andelslejlighed og vil gerne dæmpe støjen fra min nabo. I den forbindelse har jeg læst jeres artikel om bl.a. forsatsvægge. Min udfordring er, at...

  • Spørg Bolius

    Trykimprægneret træ indendørs men under gulvbrædder - må man det?

    Hej Morten, Jeg læste dit spændende indlæg på Bolius omkring trykimprægneret træ indendørs. https://www.bolius.dk/trykimpraegneret-trae-gips-vaegge-8309 Jeg...

  • Spørg Bolius

    Er er tilbud med beskrivelse tilstrækkelig aftale, når håndværkeren er medlem af Byg Garanti?

    Vi skal ha repareret træfacade for 20.000 kr. Er mail fra håndværker med beskrivelse af tilbud tilstrækkeligt rent juridisk, til garanti dækning. Han er medlem...

  • Spørg Bolius

    Tør luft og gulvvarme får fineren til at slippe underlaget - hvad kan i anbefale?

    Vi har Tarket gulvbeklædning på betongulv med gulvvarme. Vi har også varmegenvinding og meget tør luft vinter og forår. Træfineren slipper underlaget flere og...

  • Spørg Bolius

    Vil afrensning af mos og lav forlænge tagets levetid?

    Vi har er betonteglstag på vores hvor der er mos og svamp på. Kan vi forlænge tagets levetid ved at få det renset af professionelle folk?

  • Spørg Bolius

    Hvordan afkalker jeg vandhaner og bruser af messing?

    hvordan afkalker jeg messing vandhaner og bruser?

  • Spørg Bolius

    Skadet gulv - er det os eller forsikringsselskabet der skal få undersøgt årsagen af en byggesagkyndig?

    Vi har konstateret en skade på vores gulv i vaskerum, som er sunket langs soklen. Dette har jeg anmeldt til vores forsikringsselskab ALKA, via vores...