Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvordan sikrer jeg med lejekontrakten at udlejning af lejlighed reelt bliver tidsbegrænset?

    Jeg har læst den del på jeres side. Og er lidt bekymret over at man ikke helt kan regne med at en tidsbegrænset lejekontrakt gør at lejer skal flytte, fordi man...

  • Spørg Bolius

    Skader det barken at der vokser lav - eller har æbletræet en sygdom?

    Vores Discovery (5 år) har disse skader på barken. Vores gamle Belle de Boskoop fik æblekræft og blevet fældet her i vinter. Kan det være det? Træet har som det...

  • Spørg Bolius

    Skal vi efterisolere ug udfylde hulrummet i skunken?

    Hej Bolius. Er det muligt at isolere et hulrum/skunk mellem badeværelsesvæg (indervæg) og ydervæg (træ) med granulat? Der er rørføring i hulrummet og isolering...

  • Spørg Bolius

    Skimmelsvamp i hjørnet af teenagerværelset - hvad gør vi ved det?

    Hej Bolius Jeg har læst jeres artikel og de mange spm. & svar om emnet. Og er blevet klogere. Men jeg har alligevel et par spørgsmål. Vi har skimmelsvamp i et...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg male den ene siden af døren, uden at den vrider sig?

    Hej Jeg har en fyldningsdør ind til mit badeværelse i sæbebehandlet fyrretræ. Jeg overvejer at male kun den side der er inde i badeværelset, så den er bedre...

  • Spørg Bolius

    Renovering af huset - hvordan løser vi uenighed med entreprenøren om prisen på ændringer?

    Vi er i gang med at renovere en 60´er-bolig. I den forbindelse har vi hyret en byggerådgiver, som har beskrevet projektet grundigt og været med til at vælge en...

  • Spørg Bolius

    Renovering af det nye hus er økonomisk løbet løbsk - hvordan skal vi prioritere?

    Hej, Efter vi har købt et lille hus fra 1965, er det hurtigt løbet løbsk med listen over projekter. Men vi er ikke spor garvede og har brug for vejledning til...

  • Spørg Bolius

    Hvad er mest økonomisk når vi har fjernvarme - høj temperatur og lav gennemstrømning eller lav temperatur og hurtig gennemstrømning?

    For få lavest mulig temperatur på returløbet, er det så bedst at have høj temperatur på fremløb og lav gennemstrømning, eller lav temperatur på fremløb og...

  • Spørg Bolius

    Byggetilladelse til sammenlægning af lejligheder, kan kommunen forlange at vi selv betaler for certificeret brandrådgiver?

    Hej Bolius, Tak for en fantastisk side og virkelig godt indhold. Jeg har et spørgsmål, det ikke er lykkedes mig at finde i jeres svar-database. Vi står...

  • Spørg Bolius

    Skal hele fugen udskiftes - eller kan jeg nøjes med den del der har løsnet sig?

    Hej med jer Fugen i min brusekabine er begyndt at gå løs nede i det ene hjørne. Ca fem cm i hver retning fra det ene hjørne. Både de to retninger langs gulv og...