Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Bygger nyt hus med murede vægge, entreprenøren følger ikke aftalerne - hvad kan vi gøre for at huset bliver som lovet?

    Hej Vi er ved at bygge nyt hus med vandskurede indervægge og har fået udfordringer med byggefirmaet – i udgangspunktet blev det aftalt, at der inden opstart...

  • Spørg Bolius

    Købt hus hvor taget indeholder asbest og ydervæggene har indvendig isolering - skal vi være bekymrede?

    Hej, håber det er okay, at jeg stiller spørgsmål til to forskellige emner i samme oplæg. 1) Vi er netop flyttet ind i en villa fra 1960 med et gammelt...

  • Spørg Bolius

    Vildmarksbade og udendørs spa - er der regler for afstand til naboer, bygninger og skel?

    Hej Bolius. Kan i hjælpe mig med oplysning om afstandskrav til skel, for opsætning af udendørs spad/vildmarksbad. Jeg kan forstå der er lidt forvirring omkring...

  • Spørg Bolius

    Hvordan måles indeklimaet, vi har fulgt alle gode råd - men det føles stadig dårligt?

    Hvordan måler man et indeklima? Min datter og jeg kan fornemme der er noget i vores kælder som ikke er normalt. De boet i huset siden 1994, skifter vinduer i...

  • Spørg Bolius

    Naboens kvashegn - er der regler for placering, højde og brandfare?

    Hvor tæt på vores skel, hæk, og hus må naboen lave kvashegn. Hvor højt. Hvad med brandfare. Mvh. Ole Henriksen

  • Spørg Bolius

    Gammelt sommerhus - forsatsruder eller nye vinduer, gulvvarme eller håndklædetørrer?

    Hej. Vi er nybagte ejere af et sommerhus med termovinduer og forsatsvinduer af et lag glas. De er temmelig besværlige at pudse, da de skal af og på hver gang....

  • Spørg Bolius

    Mærkelig lugt af piberøg, her er ingen rygere og ikke fugt - så hvad kan være årsag til lugten?

    Når vi kommer hjem efter at have været væk i 2-3 dage er der en mærkelig lugt lidt efter gammel pibetobak, som ikke har været der før. Der er ikke utætheder på...

  • Spørg Bolius

    Kan vores varmeanlæg og radiatorer klare et skift fra naturgas til fjernvarme?

    Hej Vi ejer et parcelhus. Huset er bygget 1977-1978, og er på 230 kvadratmeter fordelt på 2 plan. Opvarmningsformen var primært Oliefyr. Senere i 2004 ændredes...

  • Spørg Bolius

    Naboerne vil ikke tale om at fælde generende træer der skygger - hvad gør jeg så?

    Hej, jeg har en nabo, hvis træer på et lille stykke grund mellem dem og min grund, nu er blevet så høje, at de tager hele min eftermiddags og aftensol. De tager...

  • Spørg Bolius

    Udefrakommende støj i andelsboligen - vil nye vinduer hjælpe?

    Jeg bor i en meget støjplaget andelsbolig og vil gerne have lidt hjælp til at komme igang med en undersøgelse muligheder, f.eks. udskift af vinduer med rammer,...