Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Mine forældre vil bygge om så de kan blive boende i huset – hvem har faglig viden til at hjælpe os med at vurdere mulighederne?

    Kære eksperter hos Bolius, Mine forældre skal have renoveret stueetagen på deres hus, som er et halvdelen af et dobbelthus/muremestervilla fra 1946. De er begge...

  • Spørg Bolius

    Skunkvægge kolde trods isolering - skal jeg skifte gipspladerne eller lægge mere isolering?

    Har en varm skunk, der stadig er ret kold ved stærk vind. Jeg kan ikke lægge mere på den eksisterende tagisolering. Der er ikke plads, plus det er en...

  • Spørg Bolius

    Har købt ældre hus der skal renoveres - hvem kan hjælpe os med at få overblik over mulighederne, så det bliver realistisk både håndværksmæssigt og økonomisk?

    Kære Tine og jer andre, Allerførst tusind tak for en fantastisk side. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har søgt - og fundet - svar på jeres side. Og...

  • Spørg Bolius

    Lugt i lejligheden - trods udluftning og duftpinde?

    Min datter er nyindflyttet i en 100 m2 lejlighed på fr-berg i en ejendom fra ca år 1900 - hun klager over at der lugter nærmest surt selv om hun lufter ud og...

  • Spørg Bolius

    Kondens og fugt i udestuen - ventilation eller affugter?

    Hej Bolius. Jeg er ved at opføre en uopvarmet udestue hvor jeg så småt er ved at være færdigh. Dog har jeg et mindre problem med kondens fugt her når det er...

  • Spørg Bolius

    Emhætte i nybygget lejlighed suger ikke tilstrækkeligt, viceværten siger test med et A4 papir- men hvad er kravene?

    1. oktober sidste år flyttede jeg ind i en 1. sals lejlighed i et nybyggeri, og ret hurtigt konstaterede jeg, at emhætten ikke sugede ret godt. Har jeg gang i...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening - hvad gør vi når ingen vil være formand for bestyrelsen?

    Hej Bolius Hvordan tvinger man nogen til at blive formand / hvad gør man når ingen stiller op? D 16 september 2019 svarede I på et lignende spørgsmål, hvor I...

  • Spørg Bolius

    Har givet græsplænen kalk og fjernet mos - skal jeg vente med at så græs til jordtemperaturen er 7-8 grader?

    Jeg har givet min græsplæne kalk for 14 dagesiden og vil nu gerne fjerne mosset. Mit spørgsmål skal man efter så græs lige efter man har fjernet mosset? Eller...

  • Spørg Bolius

    Hvordan fjerner jeg kalkpletter på fliserne i badeværelset?

    Kære Bolius. Mine fliser på badeværelset har desværre fået et par grimme ringe. Jeg er lidt i tvivl om, hvilken type sten der er tale om, da de var her, da jeg...

  • Spørg Bolius

    Kan det betale sig at skrotte træpille fyret og få luft til vand varmepumpe?

    Overvejer at skifte træpille fyr ud med et nyt luft til vand anlæg. Vi har 217 m2 i 2 etager og med gulvvarme, samt en ekstra bygning på 60 m2 med radiatorer...