Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvilken behandling af træterrasse holder længst - træbeskyttelse eller olie?

    Kan man male sin træterrasse med træbeskyttelse i stedet for træolie, så den ikke skal behandles så ofte?

  • Spørg Bolius

    Vi vil male huset og rense taget så det hele bliver pænt at se på - men kan rensning skade tagstenene?

    Vi har et 22 år gammel tegltag som ikke ser så kønt ud mere pga. alger på taget. Vi skal male vores hus udvendigt til sommer og har overvejet at få et firma til...

  • Spørg Bolius

    Fritlagte bjælker i kælder - har det betydning for brandsikkerheden?

    Hej Bolius. Har taget det pudsede loft i min kælder ned og skal til at opsætte nyt, som jeg tænker at montere mellem bjælker. Ved at jeg ikke må forringe...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer i sommerhuset - skal vi vælge 2 lags eller 3 lags?

    Hej med jer Jeg er i gang med at udskifte halvdelen af vinduerne og alle døre i et sommerhus fra 1971. Sommerhuset er med oprindelig isolering og sandsynligvis...

  • Spørg Bolius

    Hvem har ansvar for oplysninger i tilstandsrapport og energimærke - hvor kan jeg klage over fejl der koster mig mange penge?

    Kan man klage over sælgers forkerte oplysninger i en tilstandsrapport? Jeg har for to måneder siden købt et hus fra 1930. I tilstandsrapporten oplyser sælger,...

  • Spørg Bolius

    Vi vil flytte fra by til land - hvorfor er det sværere at få lån til landejendom end til almindeligt parcelhus?

    Kære Bolius, Vi ønsker at flytte fra by til land og har set os varme på en landejendom. Desværre er bank og realkreditinstitut meget modvillige til at belåne -...

  • Spørg Bolius

    Nybygget lejlighed, ventilation giver så meget træk at det blæser stearinlys ud - er det meningen?

    Hej. Jeg er lige flyttet ind i en nyombyggede lejlighed. Jeg har dog problemer med ventilationen i min lejlighed. Den suser og piver. Og blæser rigtig meget...

  • Spørg Bolius

    Vil købe hus, kan svigermor købe en del af huset for at hjælpe os økonomisk - uden at hun skal bo der?

    Hej :-) Min kæreste og jeg vil købe ny bolig (ca. 3,75 mio kr.). For at få finansieringen til at fungere ift. realkreditlån, så lægger vi en egenbetaling på...

  • Spørg Bolius

    Håndsprit stænk på linoleum - hvordan fjerner jeg pletterne uden at skade overfladen?

    Mit spørgsmål er om hvordan man fjerner de hvide stænk fra håndsprit fra linoleum/marmoleum. Gulvet er nyt og jeg er bange for at gøre mere skade end gavn ved...

  • Spørg Bolius

    Hvordan fjerner jeg kaffepletter fra gulvtæppet?

    Vi har på en trappe og repos et kokostæppe, sisaltæppe, eller hvad I kalder det. Vi har været uheldige med at spilde vand et par gange og også lidt kaffe. Det...