Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Skal jeg udskifte de gamle radiatorer til nyere type?

    Hej Vi har flere af denne type radiatorer som er vist på billedet. (70x55cm). Vil det være en fordel rent energimæssigt at udskifte dem ? I givet fald hvilken...

  • Spørg Bolius

    Kan skel være markeret af andet end skelpæle af metal - fx beton?

    Jeg har set jeres fine video vedr. at finde en skelsten, som blev fundet med en metaldetektor. Jeg har lovet en nabo med at finde en skelsten, og spørgsmålet er...

  • Spørg Bolius

    Hvordan optimerer jeg fjernvarmen, så jeg får mest for pengene?

    Hvorledes kan der optimeres ved fjernvarmeanlæg så afregningen optimeres. jeg savner artikler herom, hvilke styringsanlæg finder når både afkøling,...

  • Spørg Bolius

    Kan blyindfattet rude påvirke vores sundhed?

    Kære Bolius, har i soveværelset en flot blyindfattet rude med forsatsrude foran. Er bekymret for det sundhedsskadelige.

  • Spørg Bolius

    Kan vi kræve erstatning for at skulle bo en lejlighed med med fejl og mangler?

    Køb af Projekt bolig- nybyg (KBH). (min mors lejlighed) Flyttede ind i juni 2020 - fandt ud af at der intet varmt vand på badeværelset var. Det viste sig at...

  • Spørg Bolius

    Kræver det energiberegning at få byggetilladelse til sommerhus?

    Vi står og skal bygge et sommerhus. Skal man lave en energiberegning før byggeriets start af et endnu ikke opført sommerhus og hvordan foregår det ellers?

  • Spørg Bolius

    Træbeklædning vægge og loft - brandfarligt eller lovligt?

    Er det lovligt at inddække vægge og lofter med træ i etageejendom?

  • Spørg Bolius

    Hvorfor kan vi risikere K3 for isoleret krybekælder - firmaet står inde for produktet?

    Hej. Vi bor i et gammelt hus fra 1929. Krybekælderen blev isoleret for ni år siden, før vi købte huset. Der blev sprøjtet flamingo granulat ind (små hvide...

  • Spørg Bolius

    Er det en god ide at rengøre toiletsædet med sprit?

    Er der fordele og/eller ulemper ved at rengøre toiletsæde og toiletkumme med husholdningssprit?

  • Spørg Bolius

    Udlejning feriehus - hvordan får jeg selv størst mulig andel af lejen og samtidig skattefordelen?

    Hej Bolius Jeg vil gerne udleje mit sommerhus ud privat. Findes der en måde man kan indberette den max 42.000.- skattefrie indtægt, uden at skulle betale for...