Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Beskytter heldækkende maling facaden bedre end træbeskyttelse?

    Vi har et sommerhus (Skovbo bjælkehus), som er behandlet med Gori22 samt Gori88, transparent, farve Pine. Det er blev malet første gang i 2005, da det var nyt,...

  • Spørg Bolius

    Førsynsrapport og tilstandsrapport - tidsfrister og hvor lang tid må der gå mellem dem?

    Kladde / Førsynsrapport FRIST indtil tilstandsrapport skal udarbejdes/indrapporteres? Eksempel fra to leverandører som ikke er enige og jeg kan ikke finde...

  • Spørg Bolius

    Porøs puds og løs maling selv om kælderen er ikke fugtig - hvad er årsagen og hvad gør jeg ved det?

    Hej. Jeg skriver angående nogle bekymringer ved min datters hus beliggende 5250 Dyrup. Jeg har tiltagende problemer med porøse kældervægge, hvor puslag bobler...

  • Spørg Bolius

    Energiforbrug til opvarmning - hvor mange dage skal der regnes at radiatorerne er tændt?

    Jeg hvile høre om i kan hjælpe mig jeg prøver og finde ud af hvor lang tid eller hvor mange dage radiator kører/bruges som jeg har kunne regne det ud fra...

  • Spørg Bolius

    Rystelser fra naboens byggeri - hvem skal dække de revner og skader det giver på mit hus?

    Hej Bolius Jeg bor i mit barndomshjem, som er et murstenshus fra 1923. Min nye genbo vil opføre en ny bolig ca. 150 m fra mit hus. Nu har jeg fået brev fra et...

  • Spørg Bolius

    Er der tidsfrist på forsikringssager?

    Hvor længe må en forsikringsag tage

  • Spørg Bolius

    Gaspejs soder - hvad skal vi gøre ved det?

    Vi har for 2 år siden fået installeret en gasbrændeovn som nu soder rigtig meget. Forretningen, hvor pejsen er købt har været forbi og set på det og siger at de...

  • Spørg Bolius

    Tilstandsrapport ændret - kan ejerskifteforsikringen så nægte at dække skimmelsvamp?

    Jeg har købt et hus fra 1932 i Aalborg. Her er der i tilstandsrapporten angivet 2 x K3'ere, der går på ventilation fra badeværelse udmunder på loftrummet og der...

  • Spørg Bolius

    I tilstandsrapport vurderes levetid for undertag langt kortere end levetid for tagbelægning - hvor længe kan taget så reelt holde?

    Hej Bolius I en tilstandsrapport er det angivet, at der er tagbelægning i vingetagsten med en meget lang restlevetid, da taget er oplyst at være fra 2008. Ved...

  • Spørg Bolius

    Grundejerforening - hvad er et sommerhus, hvad er et anneks, og kan servitutter ændres?

    Hej Bolius :-) Jeg sidder i en nydannet bestyrelse i en sommerhus grundejerforening. Vi har en principiel diskussion i medlemskredsen om til- og ombygninger....