Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Vores gulv er begyndt at knirke - hvad er årsagen og dækker forsikringen?

    Vi har boet i vores i 40 år og har haft det fra nyt, men inden for de 8 - 9 år er gulvet begyndt at knage og brage forfærdeligt når vi går på det, samtidig kan...

  • Spørg Bolius

    Vil købe hus bygget af sælger, men kan ikke få Ejerskifteforsikring - hvad risikerer vi og kan vi sikre os på anden måde?

    Fruen og jeg er ved at købe hus fra 2020 bygget af sælger Ejendomsmægleren har bedt to forsikringsselskaber om tilbud på ejerskifteforsikring. Det første...

  • Spørg Bolius

    Vi har fået vand i kælderen selv om sælger mente at have løst problemet - hvad kan vi gøre?

    Kære Bolius Min mand og jeg har et spørgsmål om vandindtrængning i vores kælder. Vi købte vores hus i slutningen af 2017 og overtog huset 10.januar 2018 og da...

  • Spørg Bolius

    Malingen på træterrassen bobler op og skaller af, hvordan får jeg den pæn igen?

    Træterrasse bygget 2016 af trykimprægnerede brædder. grundet med grundingsolie i 2017 og efterfølgende malet med heldækkene træbeskyttelse. eftermalet i 2019....

  • Spørg Bolius

    Har købt hus med pejs - nu siger skorstensfejeren pludselig at den er ulovlig

    Jeg har købt et hus d. 1.5.21 og ifm. dette har jeg haft en skorstensfejere ude for at flytte en brændeovn så der kunne ligges nyt gulv i stuen....

  • Spørg Bolius

    Renovering af ældre parcelhus - nyt terrændæk, gulvarme og limet trægulv?

    Hej Bolius. Min mand og jeg har købt et hus fra 1962 og i den forbindelse skal vi i gang med et mindre renoveringsprojekt. Eksempelvis bryder vi det gamle...

  • Spørg Bolius

    Fugtskjolder på sokkel efter vi har lagt ny terrasse - kan flisebelægningen være årsag?

    Hej Bolius Vi købte et parcelhus i år 2018 som er fra 1973. Flere steder rundt om huset er soklen misfarvet af fugt. Særligt på nordsiden af huset - se...

  • Spørg Bolius

    Nye naboer flytter skelpæle og vil bygge uden at have informeret os - er det virkelig ok?

    Min søn og svigerdatter købte ejendom september 2019. Sælger af den købte ejendom ejer også den ubebyggede nabogrund . I december 2020 henvender sælger sig, da...

  • Spørg Bolius

    Vi skal sælge vores mors hus til en af os søskende - hvilken pris skal der sættes - skat, arv m.v.?

    hej der, lige et spørgsmål om hushandel / overtagelse af min mors hus for hun er kommet på plejehjem (94år). Vi er 2 søskende og jeg vil gerne købe min mors...

  • Spørg Bolius

    Bekæmpelse af skægkræ og sølvfisk - er de midler der anvendes sundhedsskadelige for mine børne

    Jeg har fuldt lidt med både i jeres indlæg om skægkræ og i videnskab.dk's indlæg om skægkræ, men jeg efterlades uvidende om, hvorvidt det er sundhedsskadeligt...