Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Huset var bygget af jernbanesveller - dækker ejerskifteforsikringen?

    Jeg rådgiver et ungt par, som desværre har købt en ejendom, hvor der er brugt jernbanesveller i væggene.

  • Spørg Bolius

    Kan du give mig et godt råd om alger på murværk?

    Kan du give mig et godt råd vedrørende alger på murværk? Mit stuehus er fra 1930 og har altid været kalket. Jeg har holdt murværket v...

  • Spørg Bolius

    Kan ejerskifteforsikringen forlange at vi søger dispensation?

    Kan ejerskifteforsikringen kræve, at man søger dispensation for konstruktionsfejl hos kommunen?

  • Spørg Bolius

    Kan jeg kan jeg udskifte ruderne og beholde mahognivrammerne?

    Jeg har arvet et Johan Christensen parcelhus fra 1969, hvor alt er originalt. Vinduerne er store og indfattet i mahogni. Hvis jeg nu køber...

  • Spørg Bolius

    Hvem har ansvaret når der fældes træer?

    Jeg skal have fældet nogle træer på min sommerhusgrund. Jeg vil gerne vide, om det er mit ansvar, hvis der sker uheld under fældningen.

  • Spørg Bolius

    Hvad er en rimelig fordeling af udgifterne i vores ejerforening?

    I vores lille ejerforening (6 lejligheder) er vi ved at skrive nye vedtægter, idet de gamle vedtægter ikke passer til vores forening. Vore...

  • Spørg Bolius

    Skal vi male gavlen med vandbaseret eller oliebaseret maling?

    Hej - vi skal til at male gavlene på vores hus - råhvidt. Vi maler med heldækkende maling - men skal det være vandbaseret eller oliebase...

  • Spørg Bolius

    Pollen på solceller - skal jeg vaske det af?

    Virker solcellerne når de er beskidte, eller skal de vaskes rene for at fungere optimalt? Hvis det er tilfældet, hvordan skal man så rengøre dem. Få´svarene...

  • Spørg Bolius

    Findes der love om ukrudt ved skel?

    Kan man finde en lov eller paragraf, hvor der står noget om ukrudt, der vokser over/igennem skel?

  • Spørg Bolius

    Hvordan planter jeg vild blomstereng/grøftekant i haven?

    Hej Jeg vil gerne skabe en vild grøftekant på en skråning hvor græsset aldrig bliver slået. Har selv tænkt at lupin, vild gulerod og v...