Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvordan hænger jeg min Panton Globe lampe op?

    Vi skal snart flytte in di vores skønne nye hus... og har brugt en del tid på at få diverse udtag i loft placeret så lamperne hænger di...

  • Spørg Bolius

    Imprægnering eller udskiftning af mursten?

    Hej Vi har et hus fra 1948, der er blevet hulmursisoleret og har fået nye vinduer. Nu er de røde mursten begyndt at smuldre - hvad gør ...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg vinde hævd på en overdækning der for 25 år siden er bygget for tæt på skel?

    Hej Bolius Hævd ? Kommunen har på eget initiativ opdaget, at jeg har en overdækning på 18 m2 3*6m syd for garage på 12m og mod åben ...

  • Spørg Bolius

    Kan I hjælpe med at konvertere NCS farvekode til RAL farve?

    Kære Brevkasse<br /><br />Kan I hjælpe med at konvertere NCS farvekode til RAL? Skal bestille vinduer senest 20. august, så svaret haster...

  • Spørg Bolius

    Må vores genbo have slanger i huset?

    Er det lovligt at holde slanger i et parcelhusområde, og hvis ja hvilke typer af slanger?

  • Spørg Bolius

    Kan man benytte håndværkerfradraget i forbindelse med kloakseparering?

    Kære Bolius Kan man få håndværkerfradrag til separering af kloakvand og regnvand?<br /><br />Mvh Annette L...

  • Spørg Bolius

    Kan det betale sig at bruge rådgiver ved tagudskiftning?

    Hej Bolius<br /><br />Jeg har spekuleret på om det virkeligt kan betale sig at bruge en rådgiver, når man skal have nyt tag. Jeg har f.e...

  • Spørg Bolius

    Kan mureren lave beregningerne når vi vil fjerne en del af bærende væg?

    Hej Bolius. Vi vil gerne have fjernet ca 2 meter bærende væg. Vi har lavet en aftale med en lokal muremester, og ville i den forbindelse l...

  • Spørg Bolius

    Afgiver gasbeton radon?

    Min datter og svigersøn vil købe et skalmuret parcelhus fra 1970 med en mur af letbeton af typen Siporex, som jeg har læst er radioaktivt. Er der grund til at...

  • Spørg Bolius

    Hvilken glans til maling af børneværelse?

    Hej. Vi skal have malet 2 børneværelser, men er i tvivl om hvilken glans malingen skal have. Det skal være så jeg kan tørre væggene af...