Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Må jeg stå på en høj stige når jeg maler mit hus?

    Til Magasinet Bolius Mit spørgsmål drejer sig om vedligeholdelse/maling af husets udvendige træværk. <br />Ikke så meget selve det med...

  • Spørg Bolius

    Kan det være rigtigt at vi ikke må udvide sommerhuset?

    Kan det være rigtig, At et sommerhus på 55 m2, på 1200 m2 egen grund, udenfor sommerhusområde, Der er 4 sommerhuse i området. og givet ...

  • Spørg Bolius

    Vil "byggeretsligt skel" forringe værdien af min ejendom?

    <br />En nabo til en af mig eget sommerhusgrund har fremsat ønske om at få etableret et byggeretsligt skel. <br />Hans ønske er begrundet...

  • Spørg Bolius

    Har huset bærende vinduer?

    Conta typehus fra 1968. Jeg vil gerne skifte vinduer, men bekendte siger at de gamle vinduer muligvis hører med til de bærende elementer. ...

  • Spørg Bolius

    Hvornår skal vi sælge lejligheden til vores søn?

    Vores søn skal overtage en lejlighed, vi har købt, som han har boet i de seneste 7 år. Vi vil gerne vide, hvornår handlen bør gennemføres, så der ikke bliver...

  • Spørg Bolius

    Hvor mange mursten skal vi bruge?

    Hvor mange mursten går der til én kvadratmeter helstensmur mvh Erlan N ...

  • Spørg Bolius

    Har vi vundet hævd på arealet mellem skel og hæk?

    Kan vi kræve hævd på et stykke af vores sommerhusgrund, der i mere end 30 år har været vores indkørsel, men som grundejerforeningen nu kalder fællesområde og...

  • Spørg Bolius

    Er faldstammen i badeværelset stor nok?

    Vi overtog et hus fra 1952 sidste sommer. Afløb fra bad og håndvask er tilkoblet den oprindelige køkkenfaldstamme på 7 cm. i diameter. Er det lovligt?

  • Spørg Bolius

    Kan jeg tvinges til at rive altanen ned?

    Hej Eksperter Jeg er i gang med at købe en en ejerlejlighed og denne har en altan som er opført oven på taget med udgang fra en hems, som...

  • Spørg Bolius

    Er der specielle krav til vinduer i vådrum?

    Hej Tine Jeg vil gerne høre om der er nogle regler for bundstk. i vinduer henholdsvis i vådrum og fugt soner. Vh. Peter...