Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Isolering af loft - skal gangbroen hæves?

    Hej Bolius<br /><br />Efterisolering af loft - har ikke fundet det rette svar. Vi købte i 2006 et hus bygget i 1980, hvor sælger i 2005 h...

  • Spørg Bolius

    Naboen passede vores hus i ferien - hvem skal betale stor vandregning for løbende toilet?

    Straks vi kom hjem, hørte jeg 'på vandrørene', at vandet løb. En aflæsning på vandmåleren viser, at der er løbet ca. 100 m3 vand i toilettet til en pris på ca....

  • Spørg Bolius

    Grønt tag - afstand til naboskel?

    Hej Bolius <br /><br />Afstand mod skel og nabo? Jeg er ved at bygge nyt sommerhus, i et område hvor kommunen har lavet en klausul, at der...

  • Spørg Bolius

    Hvem er ansvarlig for ulovlig el-tavle?

    Kære Bolius. <br /><br />Af en elektriker har vi fået oplyst at installationen af vores eltavle er ulovligt. <br /><br />I forbindelse med...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg bygge en container om til udhus?

    Jeg vil gerne stille en container i min indkørsel, som jeg vil bruge til redskabs- og cykelskur. Hvor tæt på skel må jeg stille den?

  • Spørg Bolius

    Er der asbest i Gipsonitplader?

    Hej Bolius. Vi bor i ældre hus fra 1972, som vi købte for ca. 4 år siden. Mange af hustets værelser er indrettet med gipsonitplader 40x...

  • Spørg Bolius

    Må gipspladerne monteres mellem de synlige bjælker på kælderloftet?

    Hej Bolius Eksperter<br /><br />Vi er ved at ombygge et Kartoffelrækkehus, hvor bjælkelaget mellem kælder- og stueetagen er fritlagt. M

  • Spørg Bolius

    Er det muligt at sammenlægge 2 lejligheder i et byggeforeningshus?

    Kære Bolius Jeg abonnerer på jer og har nu følgende spørgsmål. Er der nogen mulighed for at sammenlægge de to lejligheder i mit køb...

  • Spørg Bolius

    Skal der være to døre mellem køkken og bad/toilet?

    I vores hus har vi bag køkkenet en gang, hvorfra der alene er adgang til toilet. Kan vi inddrage det gangareal, og dermed skabe plads til at indrette et...

  • Spørg Bolius

    Hvad er kravet til metalplade under brændeovn?

    Hvad er kravet til metalplade under en brændeovn? Hvor mange cm skal plade dække gulve (træ) foran pejseåbningen?