Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan jeg sætte gipsplader direkte på pudset loft - hvad med lufttæthed og kondens?

    Hej. Jeg har et spørgsmål angående pudset loft og gipsplader. Vil jeg svække lufttætheden samt diffusion i forhold til det oprindelige ...

  • Spørg Bolius

    Gulvkonstruktion - er det ok at gå ned i dimension og så klodse op?

    Er dette ok, at lave understøtning/membran på denne måde. Vi spurgte håndværker hvorfor han ikke brugte den korrekte bjælketykkelse, h...

  • Spørg Bolius

    Skybrud giver brud på hovedkloak i privat fællesvej – hvem skal betale følgeskader?

    Hej, Efter skybrud skete der skade på hovedkloakken i vores private fællesvej. Der viste sig at være en lækage mellem kloakdæksel og kl...

  • Spørg Bolius

    Dagbøder - kan vi nå at få det med i kontrakten, selvom det ikke indgår i udbudsmaterielet?

    Jeg ønsker at få tilføjet dagsbøder ind i min endnu ikke underskrevet entreprisekontrakt i tilfælde af at den lovede tidsfrist ikke ove...

  • Spørg Bolius

    Reparation fuger i murværk - kan vi bruge mørtel på tube?

    Reparation af murstensfuger. Man kan købe mørtel på tube til brug for reparation af fuger, hvilket er smart ift mindre reparationer, hvor...

  • Spørg Bolius

    Badeværelse mangler fuger derfor fugt, ejerskifteforsikring dækker ikke skader i vådrum - er det korrekt?

    Hej, Har købt et hus fra 1969 hvor sælger selv har lavet nyt badeværelse. Byggesagkyndig har nævnt der er løse fliser på væg og gulv,...

  • Spørg Bolius

    Håndværkerarbejde, skal vi betale for den skurvogn der ikke har været opstillet - skurpenge?

    Jeg har fået tilbud på malerarbejde inde og ude til 120.000kr , samt tilbud om køb og isætning af ny terrassedør (indbefatter fjernelse...

  • Spørg Bolius

    Kan vi risikere at blive afskåret fra adgang til vores eget hus og indkørsel?

    Hej Bolius, Vi håber I har haft en god sommer. Vi har købt hus med overtagelse 1/10-17. Efter handlen var erklæret endelig af vores advo...

  • Spørg Bolius

    For lav hældning på taget - dækker ejerskifteforsikringen nyt tag og tagkonstruktion?

    Købte i 2016 et fritidshus med ejerskifteforsikring - konstatrede kort tid fter at taget var utæt og forsikringen anerkendte skaden. Har e...

  • Spørg Bolius

    Hvor finder jeg information om placering af stikledninger på min grund, så de ikke skades når jeg graver?

    Jeg har et hus fra 1960, og der findes tilsyneladende ikke noget info re stikledningen in i huset fra kabelskabet, der står i skel ved fort...