Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Krybekælderen isoleret ved at fylde op med "hulmurs" kugler, så ingen ventilation - er der risiko og hvad gør vi?

    Hej Bolius. Vi købte for et års tid siden et 70'er hus, og valgte på det tidspunkt at få efterisoleret krybekælderen. Vi valgte at få ...

  • Spørg Bolius

    Må drivhus have glas (vinduer) mod naboskel?

    Min nabo har bygget et drivhus med langside 0,5 m fra skel, højde ca 2,7m på midten af drivhus som er 2,5m fra skel. Dvs der både er vind...

  • Spørg Bolius

      Dejligt Johan Christensenhus, men slagger som kapillarbrydende lag, hvad er risikoen - tør vi købe?

    Hej Bolius. Vi er en familie, som overvejer at købe et dejligt hus. Det viser sig at være et Johan Christensen hus med slagger som kappila...

  • Spørg Bolius

    Køber hus sammen med svigerforældre - hvordan opnår vi den økonomisk bedste fordeling?

    Hej Bolius, tak for en god side. Min kone og jeg har købt et hus, som vi vil flytte i sammen med mine svigerforældre (af praktiske hensyn ...

  • Spørg Bolius

    Skal bygge træterrasse - hvordan fastgør jeg rammen til husets fundament?

    Hej Bolius Jeg skal til at lave en træterrasse ud for vores stue, som skal støde helt op til husets fundament. Jeg har tænkt mig at bygge...

  • Spørg Bolius

    Pletter og belægninger på æbletræ, hvad kan jeg gøre ved det?

    Hej panel. Jeg søger hjælp ang. pletter på mit æbletræ, se vedhæftede foto. Hvad gør en klog?...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg lægge nye fliser ovenpå gammel flisebelægning?

    Kan man lægge nye fortovs fliser f.eks. 60x60 cm. direkte oven på 30 år gamle Holmegård sten? Evt. med et tyndt nivellerings-lag (fliseg...

  • Spørg Bolius

    Farveforskel på fuger badværelse, skal vi accepeter det?

    Hej, Vi har desværre fået mørke flisefuger på dele af nylagt badeværelsesgulv Vi har fået lagt nyt klinkegulv i badeværelse af en mu...

  • Spørg Bolius

    Eternittag, rensning og maling - er det en god ide?

    hej jeg påtænker at få mit tag (årgang 1974) malet og afrenset, er bleven anbefalet; 1 lag Construction, 1 lag gummimaling, 1 lag isonit...

  • Spørg Bolius

    Alger på pudset og malet facade - hvordan fjerner og undgår jeg algevækst?

    Jeg har et ældre hus med pudsede facader som er malet med Skalflex facade silikat maling, det er samme type der altid er brugt. Der er 3 å...