Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Renovering badeværelse fra 1968, kan der være asbest i det støbte betongulv?

    Hej Vi er ved at få lavet nyt badeværelse i vores hus fra 1968 i den forbindelse har muren hakket det gamle beton gulv op på badeværelse...

  • Spørg Bolius

    Sælger vores hus til firma - hvad med ejerskifteforsikring?

    Hej, Er det muligt eller nødvendigt at lave ejerskifte forsikring når jeg sælger et privat hus til et firma? Huset er udlejet, men ikke t...

  • Spørg Bolius

    Sølvtøj bliver gulbrunt i opvaskemaskine når den tilsluttes det varme vand, og skal jeg installere blødgøringsanlæg?

    Jeg spurgte for nylig om hvorfor mit sølvtøj pludselig blev gulbrunt i opvaskemaskinen hvor jeg i 50 år har vasket det i maskine uden pro...

  • Spørg Bolius

    Har fået fjernet bærende væg, nu revner og skader hos over- og underbo - hvem skal betale?

    Hej, jeg har dum sag, som jeg håber I kan hjælpe med: Jeg har i fået nedrevet nogle bærende vægge i min lejlighed på Victor Bendix Gad...

  • Spørg Bolius

    Vores hus bevaringsværdigt, siden Lokalplan vedtaget 2010 - skulle kommunen ikke have givet os besked?

    Hej. I forbindelse med en lokalplan vedtaget i 2010 er vores hus erklæret bevaringsværdigt. Vi har aldrig fået noget at vide om det før ...

  • Spørg Bolius

    Salg af sommerhus mellem søskende, kan vi selv tinglyse skødet?

    Kære Bolius. Min søster og jeg har i ligelig fællesskab et sommerhus, som min søster nu skal købe. Det er vurderet og vi er enige om p...

  • Spørg Bolius

    Sort støv i vindueskarmen, men ingen trafikeret vej - hvad kan det være og er det farligt?

    Kære bolius Der samler sig sort støv i vindueskarmen i løbet af en døgn når jeg har ventilationsdysen i væggen åben. Den er derfor al...

  • Spørg Bolius

    Tegninger i WebLager viser disponibelt rum, men naboen har fyrrum og entre - er det lovligt?

    Hej Vi har en nabo som har en bygning i skel. Ind mod os. Den er ifølge tegninger på weblager, et disponibelt rum, som fra 1936 er anvendt...

  • Spørg Bolius

    Manglende afløb ikke nævnt i tilstandsrapport, ejerskifteforsikring afviser - hvor kan vi klage?

    Hej Bolius. Har købt et rækkehus fra 1959 i 2 plan og med krybekælder. I 1962 har man gravet ud til 1/4 fuld kælder (15 kvm2) og bibeho...

  • Spørg Bolius

    Salg af sommerhus til min søn - kan han straks sælge videre uden skat eller afgifter?

    Jeg har et sommerhus som jeg overvejer at "sælge" til min søn mod et gældsbrev (har kun 1 søn). Der er ingen gæld i sommerhuset. Hvis h...