Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Renovering pudset facade, murer foreslår armeringsnet – er det en god metode?

    Hej Bolius. Jeg har et spørgsmål til en murer/facadeekspert. Jeg står i opstarten af slibning+pudsning af facaden på et hus fra 1922. Hu...

  • Spørg Bolius

    Ny hoveddør i bevaringsværdigt hus - hvad passer til huset?

    Vi skal have ny hoveddør fordi den nuværende dør er rådden. Vi er i tvivl om hvilken type hoveddør, der passer til vores hus. Vi kunne ...

  • Spørg Bolius

    Dug og kondens på nye vinduer, selvom vi følger alle jeres råd om udluftning?

    Hej Bolius. Jeg har læst jeres artikel om dug og kondens på vinduer indvendigt, fulgt jeres råd om gennemtræk/udluftning 3 gange 10 minu...

  • Spørg Bolius

    Wediplader i badeværelse, er det ok - og kan man skifte en enkelt flise uden at skade vådrumssikringen?

    Til badeværelser anvendes der undertiden Wedi plader - især på træbaserede konstruktioner. Murere foreslår og udfører wedi baserede ...

  • Spørg Bolius

    Fugt i kælder trods omfangsdræn og renovering efter skybrud?

    Hej Bolius, Jeg har et spørgsmål vedr. fugt i indervæg i kælder efter etablering af omfangsdræn. For 6 år siden fik vi vand i kælder...

  • Spørg Bolius

    Skal der altid være gennemtræk for at lufte ud?

    Hej Min kæreste og jeg skændtes konstant om åbne vinduer og døre. Når jeg kommer hjem fra en lang dag på kontoret, er det første jeg...

  • Spørg Bolius

    Radon målt til over 100 Bq/m3 i hus fra 2011 - kan jeg stille krav til byggefirmaet?

    Hej , jeg fik bygget mit hus i 2011 . Og radonniveaut er målt i år til ca. 190 .. Må jeg gøre krav overfor byggefirmaet om at de skal ud...

  • Spørg Bolius

    Luftcirkulation i kælder - ventilations huller eller fuldt varmegenvindingsanlæg?

    Kære Bolius, Jeg har købt et hus med kælder. Kælderen er med omfangsdræn, nye vinduer og opvarmet (fjernvarme) - og virker ganske tør....

  • Spørg Bolius

    Bil kørte ind i vores hus, husforsikring dækker - men hvad med selvrisikoen?

    En bil kørte ind i vores ejendom i Januar og lavede en skade der nu er lavet til en pris af ca. 22.000 kr. Bilen blev totalskadet og ejeren...

  • Spørg Bolius

    Kan det være rigtigt at jeg ikke må bruge mit loftrum til opbevaring?

    Hej. Jeg bor i et rækkehus (ejerbolig) med 9 husstande. vores tag er født med fladt tag, med tagpap. I 1994 blev der lavet et nyt tag me...