Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er det en god ide med hulmursisolering af patriciervilla fra 1927 – og hvilken type isolering er bedst?

    Vi er ejer af en patriciervilla bygget i 1927 - 3 etager og i alt 460 kv.m., og overvejer nu "endelig" at få hulmursisoleret. Det er ret t...

  • Spørg Bolius

    Må ejendomsmægler være mægler for både mig (sælger) og køber samtidig - eller kan jeg være blevet snydt?

    Til Bolius Da jeg solgte mit hus var mægleren også mægler for dem der var købere af mit hus. Min mand var lige død og her bagefter salg...

  • Spørg Bolius

    Kan ventilationsanlæg (Genveks) fungere sammen med brændeovn, og hvor finder vi bedste brændeovn?

    Hej Bolius. Min kæreste og jeg har nyligt købt et hus, der har pejs i stuen. Vi ønsker at udskifte pejsen med en pæn og effektiv brænde...

  • Spørg Bolius

    Vil bygge nyt hus med kælder, bliver advaret om problemer - men kan moderne kælder sikres mod vand og fugt?

    Hej. Vi har et hus på gammel køge landevej , Brøndby strand. Vi ønsker at rive huset ned og bygge et nyt. I den forbindelse ønsker vi a...

  • Spørg Bolius

    Typehus fra 1972, skader på facade - kan de gule cellesten udskiftes, pudses eller efterisoleres?

    Vi har et 1972-typehus med ydermure i gule cellesten. For et par år siden dukkede der afskalninger op i enkelte sten i murene mest mod syd ...

  • Spørg Bolius

    Købt hus med fugtig kælder - uenig med uvildig syn og skønsmand i retssag, hvad gør vi så?

    Hej Jeg har nogle udfordringer med et hus min kone og jeg købte i 2016. Huset har en kælder og her har vi problemer, da den har fugt. Vi e...

  • Spørg Bolius

    Vådrumssikring og andre regler for badeværelser - hvordan er reglerne ændret gennem tiden?

    Hej Bolius. Vi er ved at lave de indledende øvelser i forbindelse med en badeværelsesrenovering og er i den forbindelse blevet gjort opmæ...

  • Spørg Bolius

    Vægmaleri fundet under 16 lag tapet - hvordan restaurerer og bevarer vi den fine dekoration fra 1912?

    Hej Bolius, vedhæftede billede viser vægmaleri - fundet under 16 lag tapet. Det er ca fra 1912, hvor huset blev bygget. Er der nogen måde...

  • Spørg Bolius

    Manglende fald på gulv i badeværelse - kan typehusfirma nægte at opfylde gældende krav?

    Hej Bolius, Vi bor siden maj 2016 i et nybygget typehus og har i sammenhæng med 1-årsgennemgangen konstateret, at der er bagfald på badev...

  • Spørg Bolius

    Renoveret udestue, er den nu ulovlig - kan vi aftale med naboen at den er ok, eller skal kommunen godkende?

    Vi købte et hus i Brønshøj i 2006, hvor der var bygget en udestue på siden der vendte ind mod skel. Den var af ældre dato - både grim ...