Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi rent juridisk stoppe nysgerrige naboers generende snak, sladder og larm i haven - er der love regler eller andre muligheder?

    Nysgerrige sladder naboer, - kan det være bedre? Vores nye naboer er meget slemme og kommentere alt vi gør. Vores hus ligger meget tæt p...

  • Spørg Bolius

    Nyt loft af profilbrædder i hus ældre hus, er det nødvendigt at fjerne gammel Alu-kraft inden jeg monterer ny dampspærre?

    Hej Jeg skal sætte profilbræddeloft op i mit hus fra 1976 jeg har taget det gamle loft ned og er nu ved alukraft dampspærren, der er mont...

  • Spørg Bolius

    Hvor højt må hegn eller hæk mellem naboer være - 1,8 meter eller 2 meter?

    Kære Bolius Hvordan tolkes 2-meter reglen i boligbebyggelse? Min nabo vil gerne have en hæk på 2 meter og jeg vil gerne have en hæk på ...

  • Spørg Bolius

    Bevaringsværdigt hus, hvordan skifter vi tag uden at krav til undertag og isolering medfører at taget hæves så husets arkitektur skæmmes?

    Hej, Vi bor i et gammelt hus i Hellebæk fra 1825, som har bevaringsværdi 4. Huset er i dag et dobbelthus, hvor vi bor i den ene halvdel. T...

  • Spørg Bolius

    Typehus med "el-entreprise efter gælende reglementer" - hvad betyder det for hvad der er af el installationer i huset?

    skal bygge nyt hus og alle husfirmaer, tilbyder el entreprise efter gældende reglementer. Findes der en nemmere oversigt, hvor man kan se ...

  • Spørg Bolius

    Støttemur begynder at skride ud, hvad kan vi gøre for at sikre skrænten?

    For 15 år siden byggede vi til på huset med pilotering og fik nogle ekstra meter ud mod skrænten. Der byggede vi selv 2 støttemure for ...

  • Spørg Bolius

    Løbende toilet i ejerforening - hvem skal betale det øgede vandforbrug når der er fælles vandmåler?

    Hej Bolius, vi er en ejerforening med 24 rækkehuse, vi har fælles måler på vandet og betaler derfor 1/24 af vand og afledning pr. lejlig...

  • Spørg Bolius

    Kan vi handle hus selvom køber ikke kan godkendes af banken eller få realkreditlån?

    På de små øer i det sydfynske er det både svært at sælge og få lov til at købe de små billige huse. Vi kender såvel en sælger, d...

  • Spørg Bolius

    Kan min mor benytte sommerhuset til helårsbeboelse hvis hun overdrager det til mig - eller hvis jeg køber en del af det?

    Hej, Hvis min mor ønsker at overdrage deres sommerhus til mig (som de har ejet i mange år), hvor vi opretter et gældsbrev og nedbringer ...

  • Spørg Bolius

    Brune visne pletter på kirsebærlaurbær, hvordan redder vi hækken?

    Vi flyttede ind i et nybygget rækkehus 2013 og i 2014 plantede vi en hæk (kirsebærlaurber). Hækken ser nu ud som vedlagte billede, hvad ...