Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Ulovligt badeværelse i andelslejlighed - skal sælger eller entreprenør betale lovliggørelse?

    Hej Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at placerer det økonomiske ansvar i denne sag: Jeg har boet 2 år i en andel på 4. sal. Andelen...

  • Spørg Bolius

    Ny tilbygning - hvor længe skal vi vente på entreprenøren aflever aftalt KS og drift og vedligehold?

    Hvor lang efter aflevering af tilbygning til eksisterende hus kan entreprenøren vente med at aflevere aftalt KS og drift og vedligehold - t...

  • Spørg Bolius

    Skadet murværk på nyt hus, byggefirma konkurs - hvem skal betale?

    Hej. Jeg har fået en skade på mit hus i fredags - kom hjem efter arbejde og så sprængte mursten på terrassen - fra overliggeren over te...

  • Spørg Bolius

    Udgift på 200.000 til omlægning af privat fælleskloak – selvom der i salgsopstilling stod offentlig kloak – hvem skal betale?

    Hej Bolius Jeg skriver til jer, da jeg håber I har nogle input til hvordan vi skal forholde os omkring nedenstående. Jeg bor i et område ...

  • Spørg Bolius

    Må jeg sælge sommerhuset til min søn og bo til leje?

    Hej, Jeg har i 12 år som pensionist boet helårs i mit sommerhus. og jeg overvejer nu at sælge det til min søn. Kan jeg blive boende som lejer?

  • Spørg Bolius

    Kan jeg få dispensation til at bo i sommerhus?

    Jeg vil gerne høre, hvordan jeg gør vedrørende helårsbeboelse i sommerhus. Jeg er førtidspensionist og vil gerne købe et sommerhus og bo i det hele året.

  • Spørg Bolius

    Hvordan starter jeg et bofællesskab?

    Hvordan starter man en gruppe, som kunne tænkte sig at bo i et seniorbofællesskab? Det jeg tænker på er, at der ikke er nogle der, hvor jeg bor, som der er...

  • Spørg Bolius

    Rustfrit bestik får striber og pletter i opvaskemaskinen, hvad kan jeg gøre?

    Jeg har problemer med bestik og andre ting af rustfrit stål, i min opvaskemaskine. Tingene får striber og pletter, det bliver nærmest reg...

  • Spørg Bolius

    Parcelhus fra 70'erne – ny varmekilde og ventilations- eller varmegenvindingsanlæg hvad skal vi vælge?

    Hej Bolius Vi er midt i et boligkøb og glæder os meget til at få vores nye hus. Det er et parcelhus fra 70'erne på 163 m2 i et plan i Ga...

  • Spørg Bolius

    Børnesikkerhed, ved åbninger i fx trappeværn beskrives en stump kile - hvordan skal det forstås?

    Børnesikkerhed ved værn. Jeg har fundet frem til beskrivelse af en stump kile på 89 x 140mm. Men en kile har 4 mål: Bredde 1: 89mm Bredd...