Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Ny tilbygning - hvad vil det betyde for ejendomsværdiskatten?

    Hej Vi står i en sitation, hvor vi gerne vil lave en tilbygning på omkring 65-70 m2 på vores 115 m2 hus. Men vi er lidt i tvivl om, hvord...

  • Spørg Bolius

    Hvordan kan jeg montere nyt greb på døren, når træet er ødelagt af de gamle skruehuller?

    Som vist på billedet, kan jeg ikke få skruet mit dørhåndtag ordentligt på, fordi hele stykket på døren, hvor skiven har siddet fast, ...

  • Spørg Bolius

    Revner i ny puds, skal vi acceptere eller skal de lukkes?

    Hej Bolius Vi har banket "forskalnining" af vores grundmur og fået muret en ny. Desuden har vi fået muret vores trappe om. Der er opspået...

  • Spørg Bolius

    Ny hæk, skal jorden udskiftes eller have Roundup for at sikre, at gamle planter ikke skader ny hæk?

    En 40 år gammel vildrosehæk i en villahave skal nu fjernes til fordel for en ny ligusterhæk. I den forbindelse frygter vi, at vi ikke få...

  • Spørg Bolius

    Bad om et tilbud, håndværkeren udførte ikke arbejdet, men sendte regning - skal jeg betale for ingenting?

    Hej Bolius Jeg ringede til en lokal VVS'er og informerede om VVS arbejde , jeg gerne ville have, et tilbud på. Da VVS'erens svend dukkede o...

  • Spørg Bolius

    Løs tapet og fugtig ydervæg i nyrenoveret hus, trods nyt tag og nymalet facade - årsag?

    Vi har et gammelt skipperhus i Marstal. Ydermuren der vender mod øst er fugtig. Vi har for 3 år siden fået udskiftet det gamle tegltag de...

  • Spørg Bolius

    Dejligt ældre hus, kan det betale sig at renovere - eller skal vi rive ned og bygge nyt?

    Hej Bolius Vi bor i et dejligt hus fra 1942 (kælder 90m2, stue+1.sal 140m2) gule sten og rødt tegl. Grunden er 652 og beliggende i Gentoft...

  • Spørg Bolius

    Opstigende grundfugt og derfor skimmelsvamp i murværk og lejligheden - hvad er bedste løsning?

    Spørgsmål om skimmelsvamp og sanering. Kære Bolius Vi står i den uheldige situation, at der er blevet konstateret problemer med fugt og...

  • Spørg Bolius

    Snudebille og larver i gårdhaven - hvordan kommer jeg af med dem?

    Til Bolius. . . Har fået en snudebille ind i min gårdhave. Potter med planter og jord er smidt ud, men har et bed, hvor jeg har fjernet d...

  • Spørg Bolius

    Kan grundejerforening gøre os økonomisk ansvarlige for beskæring af buske på fællesareal - nogle medlemmer var imod beslutningen?

    Hej, Vi er med i en grundejerforening med 10 medlemmer. Foreningen er "tvungen" som følge af den udstykning som kommunen har foretaget for...