Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nyt tag larmer - er det producenten eller håndværkeren vi skal klage til?

    Hej Bolius, Vi har fået lagt nyt tag af et tømrerfirma for et par år siden, som desværre larmer og klikker meget, når det bliver varmet...

  • Spørg Bolius

    Skal byggemøder holdes på byggepladsen, byggelederen nægter?

    Hej, Vi er ved at bygge nyt hus, men pludselig ønsker byggelederen ikke at holde møder på byggepladsen længere. I stedet vil han kun afh...

  • Spørg Bolius

    Vandskuring facade, skal fugerne repareres først - jeg har murbier?

    Hej Bolius. Jeg har planer om at vandskure hele mit hus, min spørgsmål er til jer om jeg skal reparere fugeskader inden jeg vandskure? min...

  • Spørg Bolius

    Udestue - vil opdatere BBR med varmepumpe og solceller, kan kommunen kræve ny byggesag med tegninger og beregninger?

    Fra: Jørgen Sendt: 12. juni 2017 16:07 Til: Bolius Post <post@bolius.dk> Emne: Udestue For ca. femtenår siden ...

  • Spørg Bolius

    Skjolder på fliser i nyt badeværelse - hvad er årsag og hvad kan jeg gøre?

    Hej Bolius Jeg har et spørgsmål vedr fliser på mit badeværelse , som jeg simpelthen ikke kan finde svar på. Jeg håber I kan hjælpe. M...

  • Spørg Bolius

    Der er konstateret rotter i området, hvad gør vi selv og dækker vores forsikring?

    Der er set rotter i kvarteret hvor vi bor og det har medført at kommunens rottefængere har set i kloaker m.m. efter spor af disse. Vi vent...

  • Spørg Bolius

    Må der ligge vand på vores nye tagpaptag?

    Hej Bolius. Jeg skriver til jer, da jeg har brug for råd og vejledning angående tagpap tag. Vi har lige fået lavet et skur på 25 kvm i s...

  • Spørg Bolius

    Pudset facade med skader - hvordan reparerer og renoverer jeg, så den bringes tilbage til husets oprindelige udtryk?

    Mit røde murstenshus fra 1893 er af tidligere ejer blevet pudset på facadevæggen mod haven. Allerhelst ville jeg bringe det tilbage, men ...

  • Spørg Bolius

    Hvor lang frist har kommunen behandling af ansøgning om byggetilladelse og dispensation - er der regler?

    Hej Findes der regler for Kommunerne mht. frist for godkendelse af byggeansøgninger ? Jeg tænker - 10-12 uger eller ? Min indsendte sag e...

  • Spørg Bolius

    Muren blev imprægneret for fugt, men har fået et hvidt skær - hvordan fjerner jeg det det?

    Hejsa. Har et problem med sydvendt gavl. På grund af fugt i fugerne, har vi fået behandlet med FUNCOSIL. Murstenene har fået et hvidt sk