Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Ny tilbygning isoleret med papirisolering, kan jeg undgå dampspærre - og hvad med brandsikkerhed?

    Hej Jeg er ved at planlægge en tilbygning til mit hus. Jeg planlægger en trækonstruktion beklædt med fibercementbrædder (ivarplank) udv...

  • Spørg Bolius

    Maling facade gammelt hus - hvad er forskellen på kalkmaling og kulekalk?

    Kære Boliusekspert Mikkel Storgaard. I Politikens boligtillæg 3. februar anbefaler du kalkmaling til et gammelt hus. Da muren skal kunne

  • Spørg Bolius

    Lille sommerhus fra 2002 - må kommunen bare ændre status så det nu betegnes som skur i BBR, og hvad betyder det for anvendelse?

    Jeg fik af Fyns Amt i 2002 tilladelse til at erstatte et eksisterende hytte på stranden med en ny hytte. Kommunen gav en byggetilladelse p...

  • Spørg Bolius

    Ukendte har åbnet for vandet i brønden ved sommerhus, derfor kæmpe vandspild - kan forsikring dække udgiften?

    Jeg henvender mig nu efter at have været "hele vejen rundt i vandsystemet". Vinter 2015-16 har der været hærværk/indbrud i vores brønd på vores sommerhusgrund

  • Spørg Bolius

    Hvordan kan jeg efter skilsmisse overføre hus og lån til min ekskone, så jeg kan komme videre?

    Hej Eksperter, Jeg/Vi står i den situation, at vi kan ikke komme videre med vores liv da jeg og min ekskone har et fællesejet hus. Jeg er ...

  • Spørg Bolius

    Gulvvarme i køkken, skal der ligge varmeslanger under køkkenskabene?

    Gulvvarme under køkkenelementer: Vi skal renovere køkken i stueetagen i et hus med kælder og vil etablere gulvvarme på træbjælker og u...

  • Spørg Bolius

    Gammelt hus oliefyr skal udskiftes med fjernvarme, hvad gør vi så ved fugt i kælderen?

    Hej, Vi bor et et 110 år gammelt hus i Gentofte kommune. 2 familier. kælder, stue, 1.sal og mindre 2. etage med skråvægge. Har oliefyr. ...

  • Spørg Bolius

    Alger på pudset facade, hvad er årsagen og hvordan undgår vi algerne?

    Hej Bolius Kan I finde mig en forklaring på hvorfor jeg får algebegroning på mine gavle under spidsloftsniveau (se billede). Gavlene er h...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening, hvor mange stemmer kan en enkelt ejer af flere udlejede lejligheder have?

    Spørgsmål: Undskyld, men jeg prøver lige at spørge om BOLIUS vil give mig et svar på følgende spørgsmål, fra ejerlejlighedsloven. I...

  • Spørg Bolius

    Planter på altanen, hvordan med gødning?

    Jeg har 2 altaner og kan ikke skifte jorden i krukkerne hvert år. Så hvor meget skal jeg gøde krukkerne og hvornår ska...