Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Skal bygge 50 m2 garage - kommunen har fotograferet med drone og forlanger, at lille drivhus og skur skal tælles med

    Vi har lige ansøgt og fået ok til at udvide vores carport/skur til de max 50m2. Den anden dag bliver min mand så ringet op af kommunen de...

  • Spørg Bolius

    Håndværkeren gør ikke arbejdet færdigt, og truer med at lukke byggepladsen hvis han får flere SMS - hvad gør vi?

    Vores datter og svigersøn er desværre rendt ind i en håndværker, som ikke kan finde ud af at gøre projektet færdigt. For 2 uger siden ...

  • Spørg Bolius

    Misfarvninger pudset facade, hvad er årsagen og hvad kan vi gøre ved det?

    Vi har på den ene side af huset en facade, der gennem det sidste halve år er blevet misfarvet. Vi har boet i huset i ca 3 år og har ikke...

  • Spørg Bolius

    Udskiftning af blød fuge, skar lige ind til mursten - mangler vådrumssikringen eller har jeg skåret igennem?

    Hej Bolius. Jeg har sidste år købt et fuldmuret hus bygget i 2004. For nylig har jeg bestemt at jeg løbende vil skifte silikonefugerne i...

  • Spørg Bolius

    Hvad er forskellen på fransk altan, og en altan?

    Findes der en officiel definition på en fransk altan? og hvor kan jeg finde den? Venlig hilsen Erik Flodgaard...

  • Spørg Bolius

    Ny tilbygning og ombygning, hvad kommer det til at koste?

    Jeg ønsker venligst råd og vejledning angående forventede priser per m2 ved et om-, til- og opdaterings projekt på mit parcelhus (Bueage...

  • Spørg Bolius

    Træterrasse holdt under 3 år - så hvilken træsort skal vi vælge til den nye, og har montering betydning?

    Hej. Jeg lavede for 3 år siden en træterrasse på 1,5 x 4,5 m med noget træ der hed Massarandubai, og det er det værste l.... efter den...

  • Spørg Bolius

    Fugerne falder ud selvom huset er nybygget, hvad er fejlen - fugen eller konstruktionen?

    Hej. Vi har et forholdsvis nybygget hus fra 2007, vi har problemer med at fugerne falder ud i de fuger, der ligger i gesimsen på de skrå d...

  • Spørg Bolius

    Indvendige vægge står i malede mursten - hvordan får jeg pæne glatte pudsede vægge?

    Hej Bolius Jeg har flere indvendige vægge, der står i malede mursten. Jeg ønsker at få pudse de vægge så de står glatte og pæne. Min...

  • Spørg Bolius

    Puds og maling skaller af facaden - hvorfor og hvad kan vi gøre ved det?

    Hej Bolius. Vi har et problem med en ydervæg. Huset er et gammelt rødstenshus, som er pudset op for ca 10 år siden. Huset har stået uden...