Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Stor hoppeborg i naboens lille have - er der ingen regler for placering og larm, så vi kan være i vores egen have?

    Hej. Vi bor i en rækkehusbebyggelse med små haver. Vores ene nabo har fået installeret en megastor "hoppeborg" (se vedlagte). Den er hæv...

  • Spørg Bolius

    Føler os overvåget af naboens tyverisikring med TV-overvågning - er det lovlig at kamera også peger mod vores grund?

    Min nabo har opsat 2 kameraer i.f.m. tyverialarm. De sidder begge på bagsiden af deres hus og peger direkte ind på min fasade, så jeg fø...

  • Spørg Bolius

    Skal forsikringen ikke betale for isoleringe så det opfylder nutiden krav?

    Hej Vi har haft vandskade I huset, og gulve (og isolering) i stue, køkken og værelser, skal derfor rives op og skiftes ud. Forsikringen d

  • Spørg Bolius

    Tilbud på "Total renovering af lejlighed" - skal vi acceptere malerarbejde er så mangelfuldt udført?

    Hej Hvordan skal en kunde forstå omfanget af et tilbudsoversigt, hvor der i overskriften står: " Total renovering af lejlighed " Tvisten b...

  • Spørg Bolius

    Nedrivning og byggeri af nyt sommerhus endt i kaos, entreprenøren vil ikke færdiggøre - hvad gør vi?

    Kære Bolius. Vi købte for nogle år siden et lille primitivt sommerhus som vi ønskede at nedrive og bygge et nyt, vi fandt et hus som vi ...

  • Spørg Bolius

    Efterisoleret gasbetonhus - hvorfor ser facaden så beskidt ud?

    Er der nogen der har et bud på, hvorfor vores facade ser sådan ud?Det er et gasbeton hus, der er facade isoleret med rockwool bats for ca....

  • Spørg Bolius

    Kan jeg beskære mine stedsegrønne nåletræer?

    Hej, Jeg har to store træer (vist nok cypres), som jeg ønsker at beskære til halv højde, så naboen kan få mere lys ind ad vinduerne. M...

  • Spørg Bolius

    Pæretræet blomstrede så fint - men pludselig fik det pletter på bladene

    Kære Bolius. Vi købte vores første hus med have for knap 1 1/2 år siden. I haven står et pæretræ som blomstrede så flot, men pludsel...

  • Spørg Bolius

    Kan undertag betyde K3 i tilstandsrapport, når tag med betontegl aldrig har givet problemer?

    Hej Bolius! Jeg er ved at sælge mit hus fra 1977, og har i den forbindelse fået en K3'er i tilstandsrapporten, fordi undertaget består af...

  • Spørg Bolius

    Revner i indvendige vægge - hvornår skal vi være bekymrede?

    Vi bor i et hus fra 2000. Vi flyttede ind i 2010 og har fra få måneder efter indflytningen observeret revner i de indvendige vægge. De er...