Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Fugt og skimmel i nyistandsat bindingsværkshus - hvad gør vi og dækker forsikringen?

    Hej, Vi købte et hus for snart 2 år siden, hvor husets facade er bindingsværk (ny-istandsatte vægge fra inderst til yderst for 10 år ...

  • Spørg Bolius

    Brune pletter på bladene, ny hæk af kirsebærlaurbær - hvorfor?

    Hej - jeg har i nov 2017 sat en del hækplanter kirsebær/laurbær, som nu viser sig at have fået nogle brune pletter på de næsten alle d...

  • Spørg Bolius

    Må naboen bygge carport helt i skel - og så bare fjerne hækken uden at det er aftalt med os?

    Vi har et problem med en nabo, der vil bygge en carport over mod vores indkørsel. De kom med en tegning over carporten, hvor vores hæk er på, en smal tuja hæk....

  • Spørg Bolius

    Kan vi imprægnere terrassen så vi undgår flisepest?

    Hej hos Bolius! Dette spørgsmål handler om "flisepest". Vi fik for knap 10 år siden lagt nye fliser i vores have - dels som terrasser og ...

  • Spørg Bolius

    Hvordan monterer jeg hylder der skal bære tunge bøger i vægge af Fermacell plader?

    Jeg har et rum som er opbygget med 12 mm Fermacell plader. Nu vil jeg gerne sætte nogle boghylder op og er i tvivl om hvor meget væggen ka...

  • Spørg Bolius

    Vi skal have bygget til af byggefirma - men hvad skal vi selv være opmærksomme på, kontrakt, forsikringer mv og hvem kan hjælpe os?

    Kære Bolius rådgivere, Da vi står foran at skulle have et firma til at lave en tilbygning har vi nogle spørgsmål, som vi meget gerne vi...

  • Spørg Bolius

    Opvaskebørste af træ og naturhår eller kunststof - hvad er mest hygiejnisk?

    Jeg har et spørgsmål angående børster af træ og hår af naturmateriale. Træ i sig selv giver bakterierne dårlige levebetingelser, men...

  • Spørg Bolius

    Havedør og hoveddør med indvendig nøgle - hvordan med flugtvej og brandredning?

    Krav til flugtveje - Hoveddør og Havedør 1) Begge døre forsynet med RUKO 1200 låses. 2) Er det er krav at dørene indvendig skal kunne

  • Spørg Bolius

    Kan vi redde bærbuskene i den forsømte køkkenhave?

    Vi har overtaget et hus med en forsømt køkkenhave, hvor der dog er nogle smukke gamle frugtbuske (solbær og ribs). Buskene er næsten 1,5...

  • Spørg Bolius

    Købt fuldt byggemodnet byggegrund, men skelbrønd mangler - hvem skal betale den udgift?

    Jeg har købt en byggegrund som iflg. mægler var fuldt byggemodnet. Husbyggeriet er påbegyndt og i den fase bliver jeg af entrepreneur bek...