Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Er der grænser for, hvor meget af en grund der må overdækkes?

    Vedr overdækket terrasse i et rækkehus parcel På en grund på 200m2 vil der være en begrænset byggeprocent for en overdækket terrasse ...

  • Spørg Bolius

    Stænkpudset hus - hvordan reparerer vi afskalning så det holder?

    Vores gamle stænkpudsede hus skaller helt ind til murstenene. Efter hver vinter må det repareres, men det holder ikke! Hvordan kan vi evt....

  • Spørg Bolius

    Ejerskifteforsikring vil ikke dække fordi jeg har smidt den gamle ødelagte isolering væk - kan det være rigtigt?

    Hej, Jeg købte hus i november 2016. Huset er i to plan og er fra 1967. Jeg overvejde at renovere 1. salen, især pga. det virkede meget kol...

  • Spørg Bolius

    Hegnssyn har afgjort at det gamle hegn skal repareres, vi er uenige - hvad hvis vi ikke følger afgørelsen?

    Hegnssyns-afgørelse. Vi har et raftehegn i skel med nabo som er udtjent. Naboen har intet ville gå med til, så vi måtte lave et hegnssyn...

  • Spørg Bolius

    Private fællesveje, hvad er slid/vedligehold, hvad er skader efter tung kørsel til byggeri - og hvem er ansvarlig økonomisk?

    Kære Bolius Vores grundejerforening i sommerhusområdet tager sig af vedligeholdelsen af vore grusveje.Jeg er ansvarlig for opgaven, og jeg...

  • Spørg Bolius

    Nyt skur med trykimprægnerede brædder - kan jeg male nu eller skal jeg vente til næste år?

    Hej Jeg har netop fået bygget et skur, som er beklædt med trykimprægnerede brædder. Tømreren sagde, at det skulle males. Da jeg troede ...

  • Spørg Bolius

    Byggetilladelse - kan den forlænges eller kan jeg melde opstart inden byggeriet går i gang?

    Kære Bolius Vi fik byggetilladelse til opførelse af et nyt hus sidste år i maj, det var en lang og træg omgang, det tog det meste af et ...

  • Spørg Bolius

    Gælder lejeloven også for udlejning af sommerhus?

    Goddag :-) Er kommet i tvivl om lejeloven og lejekontrakter er gældende for sommerhuse, da flere har stillet sig tvivlende overfor dette. H...

  • Spørg Bolius

    Fundament til drivhus - kan jeg bruge mine marksten?

    Hej Bolius Jeg vil lave mig et fundament til et drivhus på 10m2. Jeg havde tænkt mig at det skulle ligge i frostfrit niveau 90 cm. Da jeg ...

  • Spørg Bolius

    Radonsikring - er radonsug den mest effektive metode?

    Hej, vi skal have etableret radonsikring af kælder (ca 100 m2, hus bygget i 1925, kældergulv er beton direkte på undergrund). Som vi fors...