Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Fodkoldt parcelhus - kan vi blæse isolering ind og så lægge laminatgulv ovenpå det gamle gulv?

    Vi har et parcelhus fra 1972. I stue og køkken er der et gammel parketgulv (egetræ) og vi vil nu lægge laminatgulv ovenpå (Atacama Oak - forhandles bl.a. af...

  • Spørg Bolius

    Udestue - kan jeg lægge nyt klinkegulv på de gamle betonfliser?

    Vi har en uopvarmet udestue. Her påtænker vi at lægge klinker. Idag er der betonfliser på sand. Er der specielle krav og kan det give problemer med fugt? Den...

  • Spørg Bolius

    Skal jeg som solcelleejer nu betale mere for mit el-forbrug - hvad betyder de ændrede regler?

    Solcelleejers forvirring Med de informationer jeg har modtaget kan jeg se, at jeg kommer til at betale noget mere for el-forbruget på årsbasis end jeg har gjort...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg isolere kælderen indvendig uden det ikke bliver en tikkende skimmelbombe?

    Har en kælder hvor tidligere ejer har bygget forsatsvægge på ydervægge, og vil gerne have dem fjernet da det i min verden er en tikkende bombe. Overvejer at...

  • Spørg Bolius

    Revner i sokkel/kældervæg hvem kan afgøre om det giver skader og hvad vi skal gøre ved dem?

    Hej Vi har en sokkel/kældervæg, der er revnet og fugten er trængt ind. Revnerne er ca 1-2 mm brede,men går ca. 1 meter ned i soklen. Ovenliggende murværk er...

  • Spørg Bolius

    Hvad sker der hvis vi ikke overholder servitutter om hæk og hegn?

    Hej Hvad er konsekvens /risiko ved at overtræde en deklaration typisk? Der er tale om en servitut der gælder ca20 parceller, flere parceller overtræder allerede...

  • Spørg Bolius

    Hvad er den bedste luftfugtighed inde, og hvorfor er der forskel på sommer og vinter?

    Jeg læser vidt og bredt på internettet om luftfugtighed i hjemmet og undrer mig over, at der er forskel på den optimale luftfugtighed ved sommer og vinter....

  • Spørg Bolius

    Vi vil gerne inddrage tørreloftet i lejligheden, hvordan finder vi en rimelig pris på loftrummet?

    Kære Bolius Jeg ejer en andelslejlighed på Indre Nørrebro, og jeg bor øverst oppe i vores forening. Over min lejlighed findes et loftsrum, som ingen bruger, og...

  • Spørg Bolius

    Hvordan rengør jeg fugen mellem væg og glasvæg i bruseniche, når der mangler fuge?

    Vi har en stor bruseniche hvor vvs'erne der satte den op glemte at fuge med silicone hvor glas siderne møder nichens gulv inde i nichen (se photo). Ikke noget...

  • Spørg Bolius

    Jeg har købt en nyopført lejlighed, men den er mindre end forventet - har de talt arealet af altanen med?

    Jeg har købte en ny opført lejlighed i Januar 2018 med overtagelse November 2019. Da jeg købte lejligheden var den endnu ingen prøve lejlighed klar, så jeg har...