Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Der ligger vand på udvendig trappe - skulle mureren have sikret fald på trin?

    Kære Bolius, vores problem er at der på den nye udvendige trappe lægger sig vand på skiffertrin. Vi er uenig med murermester som mener at det er ok at trin er...

  • Spørg Bolius

    Vil købe hus med eternittag med asbest fra 1972 - er det nødvendigt at skifte taget?

    Vi er ved at købe hus med eternittag som indholder asbets (fra 1972). Taget blev vurderet fint i tilstandsrapporten. Vi vil gerne forstår nærmere hvornår det...

  • Spørg Bolius

    Findes der tilskud til elevatorer?

    For at fremtidssikre vores bolig, som er i tre etager, kunne det være en stor hjælp at opsætte en elevator. Vi kan ikke selv finansiere den, og vi vil derfor...

  • Spørg Bolius

    Hvordan får jeg sat hegnspælene så hele hegnet får samme højde, når jeg er Djøf’er og ikke handyman?

    Hej. Jeg skal igang med at opsætte et hegn langs med vores grund. Hegnet fastsættes på stolper - som skal sidde i stolpesko - som skal støbes i beton. Hvordan...

  • Spørg Bolius

    Arbejder ikke gjort færdigt, fået faktura selv om firmaets CVR nummer er ophørt - vi har mundtlig aftale, skal vi betale?

    Hej igen. Vi har lige købt nyt hus og skulle lave badeværelse lidt om. Efter vi havde kontaktet en murer (Midgaard Murerentreprise) og fik aftalt (mundtligt)...

  • Spørg Bolius

    Malerens sjusk har ødelagt den fine stuk - kan jeg holde beløb til udbedring tilbage, uden at risikere inkasso?

    Hej Bolius, I forbindelse med en større entreprise har en maler overmalet en ellers meget velbevaret stuk og loftsdekoration i flere rum, så stuk og dekoration...

  • Spørg Bolius

    Blafrende dampspærre i nybygget hus, skal vi leve med den larm?

    Hej Bolius Vi har for præcis tre år siden overtaget et nybygget hus fra Huscompagniet. Vi har været glade for hele processen og resultatet. Desværre oplever...

  • Spørg Bolius

    Nyt gulv og ny gulvvarme - skal vi have dampspærre, fugtspærre eller?

    Hej Bolius, Vi er ved at købe materialer til en større renovering af vores villa fra 1966. Huset har fuld kælder med 2,20 til etageadskillelsen og der er godt...

  • Spørg Bolius

    Hvordan beskærer jeg rosens lange skud, så jeg får flest blomster?

    Til John Henriksen. Vi har en Alchymist rose spm er meget høj med lange skud i toppen. Jeg tvinger dem ned vandret da det giver mange blomster. Men det er ikke...

  • Spørg Bolius

    Fugerne smuldrer og falder ud, kan vi gøre byggefirmaet ansvarlig?

    Hej. Vi byggede hus i 2011 og oplever nu, at fugerne på vestgavlen smuldrer/falder ud. Det er ikke i selve gesimsen, men lige under. Vi læste om en lignende...