Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan vi demontere de fine fodpaneler og stuk - og gemme til genbrug når vi fjerner de gamle vægge?

    Vi skal vælte vægge i vores nye lejlighed. Vi vil gerne genbruge forlister og stuk, da de er meget gamle. Kan det lade sig gøre og i så fald, hvordan?

  • Spørg Bolius

    Kældergulv - microcement eller er fliser/klinker bedre?

    Kan man bruge mikrocement til ikke helt tørt kældergulv? Hvad er ellers bedst efter klinker og fliser?

  • Spørg Bolius

    Tidligere ejer har selv skiftet kloakrør, er det lovligt? - og hvad med forsikringen?

    Hej Jeg stod for en måneds tid siden og snakkede med min nabo om lidt af hvert. Han fortæller at sommeren inden vi flyttede ind måtte de få lavet deres...

  • Spørg Bolius

    Efterisolering af loft - kan plastmalingen fungere som dampspærre?

    I et hus fra 1938 er der 10 cm isolering og ingen dampspærre på loftet. Jeg vil gerne ligge 20 cm mere. I rummet under er der pudset loft, der er plasticmalet....

  • Spørg Bolius

    Hvor kan jeg klage over Voldgiftnævnets syn og skønsmænd?

    Hej. Jeg søger hvor vi kan forrette klage over Voldgiftsnævnets syn og skønsmænd! Venlig hilsen Poul.

  • Spørg Bolius

    Nyt varmeanlæg og nye radiatorer, kan vi føre rørene i skunken og hvordan med isolering?

    Vi bor i et Trelleborg hus i 2 etager med et dobbelt Genvex anlæg og brændeovn fra 2002. Vi er af kommunen blevet pålagt at indlægge fjernvarme, idet den...

  • Spørg Bolius

    Nybygget lejlighed med gipsloft - hvordan hænger jeg den tunge lampe op?

    Hej Bolius, Tak for jeres glimrende brevkasse. Jeg er lige flyttet i nybygget lejlighed i Carlsberg Byen og vil bede om jeres hjælp til følgende: Min lampe...

  • Spørg Bolius

    Hvor meget må naboen lovligt bygge, hvordan måles det og skal vi sige ja det det byggeri som kommunen har sendt i nabo høring?

    Hej Panelet. Mine forældre har fået tilsend et høringsskrivelse fra kommunen omkring et projekt som skal bygges foran deres ejendom på Strandbakken 13, 6000...

  • Spørg Bolius

    Kan aromaterapi med tea tree oil fjerne skimmelsvamp?

    Hej, Jeg har et spørgsmål omkring diffusere til aromaterapi i fht skimmelsvamp. Jeg har for nyligt anskaffet mig en diffuser (sådan en der bruges til...

  • Spørg Bolius

    Revner i nyt hus, er det bare svindrevner eller skal vi være alvorligt bekymrede?

    Kære Bolius Vi har et nyt hus bygget i 2016, som består af letbetonelementer. Nogle steder i huset, er der revner i de indvendige vægge. Langt de fleste er...