Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Må jeg sætte nye fliser uden på de gamle i badeværelset?

    Hej. Jeg skal renovere et vådrum på under 2,1 m2, dog med en loftshøjde på 2,635 m. Jeg er i tvivl om hvilke regler der gælder. 1. Scenarie. Kan man arbejde...

  • Spørg Bolius

    Hvilken størrelse luft til luft varmepumpe skal vi have, når huset er 140m2?

    Hej Bolius vi over vejer at købe en luft til luft varmepumpe til vores hus som er på 140 m2 og vi har tænkt at den skal sidde i vores stue som er ca 50 m2....

  • Spørg Bolius

    Hvor tæt på skel må jeg lægge en terrasse der er hævet 105 cm over terræn?

    Hej Bolius. Jeg er kommet i tvivl om, hvor tæt jeg må bygge på skel, hvis jeg ønsker at etablere end træterrasse i en højde af 105 cm. Når jeg kigger på jeres...

  • Spørg Bolius

    Er der regler for, hvordan en garagevæg, der vender mod nabo, skal se ud?

    Er der regler for, hvordan den side af et udhus eller en carport, der vender ind mod naboen, skal se ud? Skal bagsiden være ligeså pæn som forsiden? Venlig...

  • Spørg Bolius

    Hvornår kan jeg beskære min klatrehortensia?

    Hvor når må jeg beskære en klatrende hortensia. Den danner hegn til naboen, har meget saft og knopper allerede nu. dvh Torsten

  • Spørg Bolius

    Funkishus - hvordan udskifter jeg hjørnevindue så arkitekturen bevares?

    Jeg ejer et gulstens hus fra 1938, som er typisk dansk funktionalisme i Bungalow byggestilen. Det har et udkraget hjørnevindue, hvor der er et stort energitab....

  • Spørg Bolius

    Kan vi udbedre fejl som fx manglende ventilation under gangbro inden vi sætter huset til salg?

    Spørgsmål vedr. gangbro/isolering Hej Vort etplanshus er købt som helt nyt i 1971 med 100 mm Rockwool Bats over spredt forskalling. I 1973 blev der...

  • Spørg Bolius

    Sneen smelter langs facaden - skyldes det dårligt isolerede ydervægge?

    Hej . Kan hulmur være så mangelfuld på isolering at sne smelter op til 1 meter ud fra sokkel. ? Eller kan det være isolering under huset som har mangler ?...

  • Spørg Bolius

    Skal jeg vande den nye kirsebærlaurbær hæk her i vinter?

    Hej Bolius Jeg har plantet 60 meter ny kirsebær - laurbær hæk tilbage i maj 2018. De er vokset fint og er stadig grønne og pæne. De er blevet vandet fint...

  • Spørg Bolius

    Kan naboen nægte mig adgang til hans grund, så jeg ikke kan komme til at male og vedligeholde min carport?

    Vedligeholdelse af egen ejendom fra nabos grund. Jeg bor i et nybygget (2017) fritliggende rækkehus (tæt-lav byggeri). Husene er bygget med skur og carport...