Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan jeg fuge med PU-skum omkring vinduer?

    Jeg har en murstensvilla fra 1976, hvor et vindue er udskiftet. Jeg har læst, at man traditionelt har anvendt tjæret værk bag en mørtelfuge, og at nogle også...

  • Spørg Bolius

    Hvordan får jeg gulvvarme i gammelt hus, skal der graves ud, isoleres, fugtspærre m.v?

    Hej Bolius Jeg ønsker at etablere gulvvarme i et hus fra 1901, og har derfor fjernet en del af det gamle gulv for at få syn for sagen. Der er et terrændæk...

  • Spørg Bolius

    Oprindeligt fladt tagpaptag dækket at stålpladetag med hældning - er der risiko ved at købe huset?

    En 60er villa vi gerne vil købe. Der har oprindeligt været built-up tag, som er bibeholdt, så man egentlig går ovenpå det gamle tag/tagpap på loftet. Der er...

  • Spørg Bolius

    Nabo har 4 m høj garage i skel - må jeg så også bygge et skur der er højere end 2,5 m?

    Hej, Vi bor i en villa i Københavns Kommune, hvor vores have/skel grænser op til til en ældre garage, der måler ca. 5 meter i længen langs vores have direkte i...

  • Spørg Bolius

    Flere revner i facaden, skal vi være bekymrede eller har den tørre varme sommer betydning?

    Kære Bolius. Vi har et pudset muret hus. Huset er fra 1903. Der er revner på skrå under 2 vinduer, den ene ned i soklen. Ligeledes er der en vandret revne over...

  • Spørg Bolius

    Klinker og fliser i bad og køkken allerede løse i kun 4 år gammelt hus, entreprenørens ansvar?

    Hej Vi har bygget nyt hus, og har boet i det i 4 år. Byggeriet er opført via AB-Forbruger, og vi har kun har 1-års gennemgang. Ved denne gennemgang fik vi...

  • Spørg Bolius

    Asbestfibre trængt ind i loftsrum efter tagrensning - hvordan beskytter jeg familien?

    Kære Bolius, Min familie har netop indgået aftale om overtagelse af et dejligt hus, som vi glæder os meget til at flytte ind i. Der er dog det lille men, at...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening, kan et selskab opkøbe flere lejligheder kun for at leje dem ud - eller kan vi forhindre det?

    Kan en virksomhed opkøbe et antal ejerlejligheder under samme ejerforening med henblik på varig udleje? Hvis ejerforeningen ikke ønsker at dette kan ske, hvad...

  • Spørg Bolius

    Hvordan sikrer vi vinduer - børnesikring og tyverisikring?

    Anbefaler I sikring af vinduer, og i så fald lås eller bare sikring som børnesikring, evt. bare hasper. HVad er bedst? Mvh Gerda G

  • Spørg Bolius

    Æblerne fra i år er fyldt med brune pletter, selvom det er forskellige sorter?

    Plantede Æbletræer for 40 år siden . I år 2018 Var det slemt med brune pletter under skrællen på æbler . På mange forskellige æblesorter .