Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hindbærbuske der bærer godt men vokser vildt, hvordan beskærer jeg dem nemmest?

    Jeg har hindbærbusk som hæk, ca 60m lang og 4 m bred, det giver ca 500 kg bær om året, (der er stadig enkelte bær på i november) Skal man fjerne de gamle...

  • Spørg Bolius

    Gammelt hus - hvordan får vi ventilation og radonskiring under gulvet?

    Kære Bolius Spørgsmål er vedr. ventilation under gamle trægulve (uden adgang til krybekælder) Vi er en famile på 3, der i marts måned købte en gl. skole fra år...

  • Spørg Bolius

    Oliefyret skal ud, naboen siger at luft til luft varmepumpe ikke er lovlig - hvad gør vi så?

    Hej, Vi har købt et hus der opvarmes med oliefyr som primær kilde, og brændeovn som sekundær. Fyret skal ud, og vi påtænker at montere luft/luft (ikke...

  • Spørg Bolius

    Alt for højt energiforbrug, både el og varme – hvordan får vi hjælp til hvordan vi bedst kan spare?

    Hej Jeg har brug for råd om valg af energikonsulent. Konkret drejer det sig om reduktion af udgifter til el og varme i vores bolig. Vi har træpillefyr, som er...

  • Spørg Bolius

    Rottespærre - kan man få håndværkerfradrag?

    Hej Kan man fradrage rottespærre og eftersyn af rottespærre inden for håndværkerfradraget ? mvh. Carsten N.

  • Spørg Bolius

    Ejerlejlighed, der ifølge BBR er på 101 m2, måler vi kun til 62 m2 - kan det være rigtigt?

    Hej vi har købt ejerlejlighed på 101 kvm ifølge BBR, vi har selv målt efter og kommer kun på 62 kvm vi godt at ydermurer osv tæller med men kan det passe at det...

  • Spørg Bolius

    Ser på et hus, hvordan sikrer vi os at vi kan udbygge, bygge om og ændre værksted til værelse?

    HejBolius Vi overvejer at købe et hus, men ville gerne sikre os at der kunne udbygges eller nærmere at nuværende bygning ville kunne om konverteres til...

  • Spørg Bolius

    Grønne tage (sedumtag) - der er klimamæssige fordele, men kan fuglene ødelægge taget?

    Vi overvejer at få et mostag (sedumtag) på vores næste hus. Vi har hørt om en række fordele, men kender også én, der allerede har et sådant tag. Hun forbander...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg rense regnvandet så det kan bruges til tøjvask, bad og måske drikkevand?

    Hvordan kan regnvand renses så det kan bruges som brugsvand? 1. til toilet og til tøjvask 2. til badevand 3. til drikkevand

  • Spørg Bolius

    Kan naboens brug af ukrudtsmiddel eller sprøjtegifte have slået den gamle hæk ihjel?

    Til Bolius vedr. Hegnsloven ? Jeg blev inspireret af jeres nyhedsbrev i Bolius 11-07-2018 Jeg har fået udført et hegnssyn og en afgørelse. Den finder jeg...