Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Efterisolering loft, to firmaer giver forskellige forslag - hvad anbefaler Bolius?

    Vi bor i et parcelhus fra 1981 med uudnyttet loft med 250 mm rockwoll/glasuld, men bulet/nedtrådt flere steder. Vi har haft 2 firmaer til at vurdere på...

  • Spørg Bolius

    Nyt klikgulv ovenpå det gamle trægulv - skal vi lægge dampspærre/fugtspærre?

    Vores hus er fra 1972 og har de originale trægulve, som ligger direkte på betonfundament. Det lader ikke til, at der er dampspærre under. Vi har nu fjernet et...

  • Spørg Bolius

    Udestuen medregnet dobbelt i BBR, kan vi klage og få for meget betalt skat og varme tilbage?

    Vi har vores hus til salg. Huset er fra 1969. I 1989 er der tilbygget en uopvarmet udestue på 22 m2. Ejendomsmægleren har lige ringet og fortalt, at udestuen er...

  • Spørg Bolius

    Tæppe af tørt dødt græs efter sidste års tørke - hvordan får jeg bedst en pæn græsplæne igen?

    Efter sidste års tørke ligger kæmpe områder af græsplænen stadig dødt hen. Det døde græs ligger som et efterladt "tæppe" og enkelte græstoppe /sorter står...

  • Spørg Bolius

    Kan man uden risiko lave mindre huller i bærende vægge?

    Findes der en 'tommelfingerregel' for om man kan lave mindre huller i bærende vægge uden at skulle konsultere arkitekter mv.? Hullet skal være ca. 40x60...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg male udvendigt træværk nu i februar/marts?

    Er det helt umuligt at male træværk nu. Jeg har en stor beholder stående foran en trævæg, den bliver flyttet et par dage for renovering, jeg ville gerne male...

  • Spørg Bolius

    Hvilket bygningsreglement skal vi følge når lokalplanen er fra 1980 men huset bygget i 2017 - BR77, BR15 eller BR18?

    Vi købte en grund i 2016, som har en lokalplan fra 1980. Efter længere tids dialog med kommunen indsendte vi i september 2017 en revideret byggeansøgning vedr....

  • Spørg Bolius

    Håndværker er forsinket og overholder ikke aftaler - hvad kan jeg gøre?

    Kære Bolius, Min håndværker er meget forsinket med byggeprojektet hjemme hos mig og jeg har stadig væk ikke fået en dato for afslutning. Det drejer sig om...

  • Spørg Bolius

    Håndværkerne laver fejl og overholder ikke tidsplan, der er ingen underskrevet kontrakt - så hvad kan i kræve og hvordan kommer vi ud af aftalen?

    Hej, Vi er pt. i gang med et større renoveringsprojekt af vores kælder. Vi har fået en ven til og stå for renoveringen og derfor er der ikke underskrevet en...

  • Spørg Bolius

    Gulvvarme i kælder, murer mener vi kan nøjes med at grave 10 cm ned og lægge isoleringsdug - er det ok?

    Hej Bolius Vi skal renovere kælderen og vil gerne have varme i gulvet. Vores murer siger, at det er for dyrt at grave 30 centimeter ned og understøbe væggene,...