Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Kan man give væggen en behandling så akustikken i rummet bliver bedre?

    Kære Panel Kender I et produkt som skal kunne sprøjtes / spartles på vægge som skulle være støjreguleringen (akutisk effekt ) istedet for opsætning af væg el...

  • Spørg Bolius

    Renoveret badeværelse i lejlighed, underboen mener det er skyld i revner hos dem - hvem har ansvar og hvem skal betale?

    Kære Bolius Jeg fik i juli/august 2018 renoveret badeværelse i en ejerlejlighed med støbning af nyt gulv, ny vådrumsmembran og nye fliser. Ifm. arbejdet...

  • Spørg Bolius

    Fortryder køb af hus hvor undertaget blafrer og larmer så vi ikke kan sove, ejerskifteforsikring vil ikke dække - skal vi leve med det?

    Hej. Jeg overtog et hus d. 1 december. Huset er fra 2002. Jeg har tegnet en basis ejerskifteforsikring ved Danske forsikring. Tilstandsrapporten var meget fin...

  • Spørg Bolius

    Kan vi købe min kærestes fars lejlighed og senere sælge den videre uden at skulle betale skat?

    Kære Bolius Min kæreste og jeg - ikke gift, men samboende i 2 år - bor til leje i svigerfars ejerlejlighed. Min kæreste har boet der i 4 år, og jeg i 2 år. For...

  • Spørg Bolius

    Vil bruge tagvandet til at vande have, men har zink tagrender og inddækninger - er det så skadeligt?

    Hej Bolius, Jeg påtænker at opsamle regnvand fra taget på mit hus, og benytte det til at vande haven. Helst også køkkenhave og drivhus, bare ikke bladgrønt, da...

  • Spørg Bolius

    Skal vi have byggetilladelse for at fjerne væg til køkken i vores lejlighed?

    På vores 1sals lejlighed ønsker vi at åbne op mellem køkken og stue ved at fjerne en 1,5 meter væg (inkl.dør). Skal der indhentes byggetilladelse eller kan en...

  • Spørg Bolius

    Hvordan sammenligner jeg forskellige former for opvarmning?

    Findes der en sammenligning af energiformer til huse? Dvs. pilleovne, brændeovne, fjernvarme, oliefyr, varmepumper osv.?

  • Spørg Bolius

    Nyt hegn - hvilket træstolper holder bedst trykimprægnerede eller?

    Hvilke stolper er bedst (= mest holdbare) til et raftehegn:trykimprægnerede,egetræ eller?

  • Spørg Bolius

    Kan jeg sænke skatten på sommerhuset?

    Jeg har et sommerhus, som jeg gerne vil beholde og benytte det som helårsbolig, når jeg går på pension. Men mit problem er, at sommerhuset ved den offentlige...

  • Spørg Bolius

    Håndværkerfirmaet er gået konkurs midt i arbejdet – hvad gør vi med den ufærdige tagetage?

    Hej Jeg skriver, fordi vi (min mand og jeg) er i den uheldige situation, at vores håndværker (hovedentreprenør) på vores ufærdige byggeprojekt er gået...