Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Håndværker udfører ikke arbejdet som tegningerne eller skitserne viser, hvad gælder så?

    Hvordan skal et design tolkes, hvis håndværker afviger fra denne, ude at kontakte bygge herren: 1) som blot en æstetisk mangel uden værdi, 2 ) en mangel, 3)...

  • Spørg Bolius

    Må jeg selv ændre stikkontakt til el-udtag - så mit fladskærms tv kan monteres helt tæt på væggen?

    Hej Bolius Jeg vil gerne have mit fladskærms-tv helt op ad væggen med et fladt beslag (det give maksimalt 1.5 cm plads bagved TV’et). Desværre hænger TV’et ud...

  • Spørg Bolius

    Nye fliser lagt helt op til huset, kan det betyde mere fugtig sokkel?

    Efter at vi for et par uger siden fik lagt fliser omkring vores hus, er sokkelen begyndt at fugte op på de nederste ca. 20 cm, så snart det er blot en smule...

  • Spørg Bolius

    Nye vinduer, nu er der vanddråber og sorte skimmelpletter ved tætningslisten?

    Vi har fået monteret nye Primo plastvinduer og døre i september 2017. Under den nederste gummiliste udvendig er der tydelig vanddråber og begyndende sorte...

  • Spørg Bolius

    Nyt tag, hvis flere naboer går sammen og får et samlet tilbud - er der så noget at spare?

    Hej Bolius Vi skal udskifte eternittag (asbest) på vores parcelhus fra 1972 inden for få år. I vores mindre grundejerforening er der flere lignende tage, og...

  • Spørg Bolius

    Fjernet nogle fliser på terrassen og plantet et æbletræ - bedste bunddække?

    Hej Vi har fjernet fliser (ialt ca. 1,5 m2) på vores terrasse og plantet et Paradisæbletræ ( Malus Gorgeus) i god muldjord, som vi har tilført. Men der er...

  • Spørg Bolius

    Kun 18 år gammelt tegltag har skader, producent vil kun give delvis udskiftning – gælder garanti?

    Hej Bolius. Jeg købte i 2002 en ejendom hvor der i år 2000 var opført et maskinhus med Røde Dantegl tagsten (økonomimodel) på taget. Taget har en hælning på...

  • Spørg Bolius

    Ejerforening, kan jeg som administrator gøres ansvarlig for ulovlig til- og ombygning?

    Hej Bolius Jeg er kasser/administrator i et hus med 4 ejerlejligheder som er nogenlunde lige store . Det har jeg været i 10 år uden problemer. Det har jeg til...

  • Spørg Bolius

    Nabo vil kun acceptere hækken hvis han må bestemme højden og vi fælder nogle træer - kan det være rigtigt?

    Hej Bolius Vi har købt en sommerhusgrund som var helt overtroet med brombærkrat og selvsåede træer. Dette er nu ryddet og vi har bygget sommerhus på grunden og...

  • Spørg Bolius

    Radon - kan det også findes i drikkevandet?

    Nu er der så megen talke om Radon i indeluften i vore boliger. Men hvor meget radon er der i Drikkevandet. Jeg har læst at dt skulle være over 1000 Bg/m3