Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Nyt tag - betyder det krav til efterisolering?

    Jeg skal have skiftet mit etanittag med et nyt. Skal jeg have efterisoleret mit lofts rum. Vi er godt tilfredse med den mængde der er p.t men der er kun ca 150...

  • Spørg Bolius

    Håndværkerfradrag - kan jeg få min kones fradrag?

    Hvis vi for 2018 kan gøre brug af to gange 1200 kr for håndværkerfradrag, og min ægtefælle er uden indkomst. Registrer jeg så 2400 kr på min egen opgørelse?

  • - Er det ulovligt at møde sælgeren af det hus, jeg lige har købt?

    Hej, Er det ulovligt for køber og sælger i en hushandel at mødes? Jeg har hørt at ejerskifteforsikring ikke gælder, hvis køber og sælger mødes efter...

  • Spørg Bolius

    Udvendig efterisolering af skumplader med murstensskaller eller stenuld med puds?

    Skulle oprindeligt have efterisoleret med rockwool og puds., men mureren brændte mig af. Har så set et firma som bruger skumplader hvorpå der limes...

  • Spørg Bolius

    Projektkøb - er der regler for fejl og mangelgennemgang, og tidspunkt i forhold til overtagelses dato?

    Vi har købt en projekt lejlighed. Vi er nu indkaldt til fejl og mangle gennemgang, men har endnu ikke fået en konkret nøgle overdragelse dato. Findes der nogen...

  • Spørg Bolius

    Plankegulv slebet og lakeret for 2 år siden, nu har det revner - kan gulvet reddes?

    Vores massive egeplankegulv, som vi fik slebet og lakeret for 2 år siden, er begyndt at give sig rigtig meget. Idag er der et gulvbrædt, der er revnet på midten...

  • Spørg Bolius

    Er naboens store drivhus/udestue lovlig når den ligger tæt på skel?

    Min nabo har for et år siden opført et større drivhus 15 m2. B højde 3 m. Det anvendes til ophold med sofaarrangement og har gulv i hårdt træ. Huset er opført...

  • Spørg Bolius

    Misfarvning vandskade - hvordan får vi køkkenbord af træ pænt igen?

    Hvad fjerner bedst misfarvning af træ ved en køkkenvask (oxalsyre eller Brintoverilte synes anbefalet flere steder på nettet)

  • Spørg Bolius

    Synlige bjælker, vi har fået krav om brandsikring, kan vi undgå gipsbeklædning?

    Hej, Vi har fået at vide, at vi skal brandsike synlige bjælker i vores lejlighed. Bestyrelsen mener, det kun kan lade sig gøre med gips. Men vi har læst om et...

  • Spørg Bolius

    Kan vi redde vintergækkerne hvis vi hæver terrænet og fylder jord på den lavtliggende græsplæne?

    Vi har en gammel have med et væld af smukke vintergækker i græsplænen. De fleste af vintergækkerne står dog desværre i et lavtliggende område af haven. Vi...