Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Renovering af fugtig kælder, hvilken form for ventilation og varmekilde giver bedst indeklima?

    Vi har en kælder i vores hus fra 1939, som er fugtig. Vi oplever fugt i væggene og er i gang med at udtørre kælderen med en affugter. Pudsen er fjernet. Vi vil...

  • Spørg Bolius

    Sommehus arvet af min mor og hendes bror, som særeje - hvordan overtager eller arver vi søskende så?

    Spørgsmål vedrørende at arve et sommerhus. For ca. 20 år siden døde min morfar, som ejede to nabogrunde på Bornholm, den ene med et sommerhus på. Min mor og...

  • Spørg Bolius

    Hvad er det for en lille larve der efterlader de brune plamager på bladene?

    Hej Bolius Vi er plaget af en lille larve på ca. 1 cm som skeletterer bladene og efterlader disse som brune ''vinduer''. Der sidder typisk en 5–10 stykker på et...

  • Spørg Bolius

    Løse fliser i 6 år gammel hus, kan vi stille krav til typehusfirmaet?

    Bygget nyt hus for 6 år siden. Kontrakten er underlagt ABT93. Ved 5-års eftersynet var der blandt andet løse fliser (hul klinkende lyd, når man bankede på dem)...

  • Spørg Bolius

    Kan vi sætte glatte gipsplader direkte på bræddebeklædning?

    Hej. Vi er blevet lidt træt af skråvæggene på 1. sal i vores gamle husmandssted. Skråvæggene er beklædt med profilbrædder. Tagkonstruktionen er ny fra 2000...

  • Spørg Bolius

    Lugt i huset, ingen skimmelsvamp og alt er rengjort - kan ozon fjerne lugten?

    Vi har en lugt i vort hus. Har haft det længe. Sætter sig i tøjet m.v. Undersøgt af en mand - fandt ingen skimmelsvamp. Har haft luftprøvetest. Intet resultat....

  • Spørg Bolius

    Renovering kælder, epoxy gulv - skal væggene også vandtætnes?

    Hej Bolius Vi har en kælder på vores hus fra 1980. Vi har haft store fugtproblemer, og opstigende grundvand. Disse problemer skulle nu være løst. Men vi er nu...

  • Spørg Bolius

    Hvad er den anbefalede fugtværdi i ydervægge, og hvordan måles den?

    Hej Bolius, Jeg har købt et byhus i Esbjerg fra 1894, men har fået konstateret "fugtige" ydervægge, højst sandsynligt grundet manglende fugtspærre og stigende...

  • Spørg Bolius

    Isolering af krybekælder - er papirisolering en god løsning?

    Er det en god ide at efterisolere med papiruld i etageadskillelsen mellem krybekælder og stueplan? Krybekælderen er 1.10 m høj og godt ventileret med mange...

  • Spørg Bolius

    Hvad gør vi når det hus vi gerne vil købe, i Dingeo står som med høj risiko for oversvømmelse?

    Vi påtænker køb af en hus, hvor der jvf dingeo er høj risiko for oversvømmelse ved skybrud. Hvilken ekspert skal vi tale med for at få en uvildig vurdering om...