Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Sort isolering bag alufolie - konstruktionsfejl eller kondens og hvad gør vi ved det?

    Kære Bolius Vi har en tilbygning med loft til kip. loftet er beklædt med lister. Vi har haft vand der kom ned af væggen og forskellige steder på listeloftet....

  • Spørg Bolius

    Skal vi lade køberne få nøgle huset inden den aftalte overtagelses dato?

    Haster! Vi har solgt vores fars hus og aftalt en overtagelsesdato tre måneder fremme, d. 1.1.2020. Nu ønsker køber imidlertid ret til at disponere over huset...

  • Spørg Bolius

    Vil benytte sommerhus som helårsbolig, kræver det tilladelse i kommunen?

    Hvis man vil konverterer et sommerhus til helårsbolig og opfylder de krav der nævnes på jeres hjemmeside fx folkepensionist, fleksydelser, pension, efterløn og...

  • Spørg Bolius

    Fejl og skader i huset vi købet for et år siden - ingen ejerskifteforsikring så er sælger ansvarlig eller står vi selv med udgifterne?

    Jeg købte for 1 år siden et sommerhus Vi valgte dengang ikke at tegne ejerskifte forsikring, da vi alligevel skulle bygge noget om og der jo var en del penge...

  • Spørg Bolius

    Er musesikring med cementfiberplader skyld i fugtskaderne?

    Hej Bolius. Vores kolonihavehus på sokkelsten, lavede jeg for nogle år siden musesikring med fibercementplader Afbilledet. Vi har haft skimmelsvamp på remmen,...

  • Spørg Bolius

    Udskiftning af facadeplader og maling af træværk - kan vi få håndværkerfradrag?

    Vi skal have udskiftet 2 gavle på vores hus med vedligeholdelsesfrit materiale, og vi skal have malet alt det udvendige træværk i 2020. Giver det adgang til...

  • Spørg Bolius

    Skader på ny altan, har det betydning for sikkerhed og levetid?

    Min bundplade på altanen er angrebet af korrosion. Det ser ud som om det løber fra skruehullerne. Hvad kan det være. Altanen er kun 2 år gammel og korrosionen...

  • Spørg Bolius

    Lille badeværelse, er alle vægge vådzone og hvor må jeg montere lamper?

    Hej Bolius Jeg skal renovere mit badeværelse på under 3,25 M2. Jeg læser, at alle vægge betragtes som at være i vådzonen. Trumfer det reglen om, at alt over...

  • Spørg Bolius

    Hvordan udskifter jeg indvendig fuge omkring vinduer?

    hej. vi skal have vore gummifuger omkring vinduerne fuget om og vil gerne gøre det selv. Ved I, hvad redskaber vi skal bruge til det og hvor det kan købes? Har...

  • Spørg Bolius

    Fugtig sokkel, skyldes det flisebelægningen?

    Hej Vi har nyt hus fra 06/2019. Da vi fik lagt belægning og have blev vi ikke gjort opmærksom på fra entrepenøren som anklage det, at man enten skulle have 15...