Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Overslag fra håndværker - hvor meget må prisen svinge?

    Hvor meget må prisen svinge? Vi bad om at få et tilbud fra VVS'eren, inden vi gik i gang med at renovere badeværelse. Hans sagde, at da han ikke kunne se, hvad...

  • Spørg Bolius

    Kan revner i murværk skyldes efterisolering?

    Hej Bolius. I mit hus fra 1934 er der utrolig mange revner i murværk. Dette er kun i den ene gavl. Og det er også kun denne ene gavl der er efterisoleret...

  • Spørg Bolius

    Kan gammel ligusterhæk blive pæn igen?

    Hej, Vi har en 25-30 år gammel ligusterhæk i skel. Hækken er ca. 1,8 meter høj på vores grund, som ligger lidt lavere end naboens grund. En del af planterne er...

  • Spørg Bolius

    Hvordan måles afstanden mellem skel og naboens eget hegn/hæk?

    Hvordan måles afstanden mellem hæk i skel og parallel hæk? Naboen og jeg er enige om hækhøjden mellem vores grunde på 1,8m. I en længde på 7-9 m har plantet en...

  • Spørg Bolius

    Æblerne rådner, skal jeg fælde træet eller er der håb?

    Jeg har plantet et Cox Orangetræ for ca. 5 år siden, og det har tidligere givet en pæn høst, men i år er mange af bladene blevet gule og er faldet af, ligesom...

  • Spørg Bolius

    Kan jeg tilbageholde betaling, svarende til fejl og mangler?

    Ved arbejde udført i medgået tid og tilgået materialer, kan jeg som bygherre så tilbageholde et beløb der svarer til de væsentlige fejl og mangler der er...

  • Spørg Bolius

    Skimmeltest viser flere sporer ude end inde - skal jeg holde vinduer lukkede?

    Jeg har for nyligt købt 2 settle plate tests, hvor af den ene skulle teste indenfor og den anden udenfor. Ifølge instruktionen skulle jeg lukke vinduerne helt i...

  • Spørg Bolius

    Bruger 4000 kr. på opvarmning - kan det gøres bedre?

    Jeg bruger 4.-5.000 om året på opvarmning og varmt til hus 160 m2 bygget i 1920. Opvarmning i kombination af solvarme og pillebrændeovn samt lille brændeovn i...

  • Spørg Bolius

    Hvad er fordele og ulemper ved overstrygning af et tegltag?

    Spørgsmål: Hvad er fordele og ulemper ved overstrygning af et tegltag? Baggrund: Mit hus fra 1971 har tegltag og loft til kip i hele huset. Der er rundt...

  • Spørg Bolius

    Hultlydende fliser, er det alarmerende fejl?

    Er et hultlydende gulv en alarmende fejl? Vores vådrumsgulve er flere steder hultlydende på vores badeværelse på 1. Sal og toilet i stueetagen. Det er i...