Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Vi har målt fugt i byggematerialer – er der risiko for skader på det færdige byggeri?

    Vi er ved at bygge sommerhus og i den hensende er vi i tvivl om hvorledes konstruktionen kan klare den mængde fugt vi udsætter den for under konstruktionen...

  • Spørg Bolius

    Er det farligt at sætte mdf-plader på vægge og lofter?

    Hej Jeg har lige læst om formaldehyd i mdf. Så er det farligt for helbredet at sætte mdf plader på alle vægge og lofter i min entrée, stue og soveværelse? ...

  • Spørg Bolius

    1 og 5 års eftersyn, hvem skal betale for drone?

    Vi fik i 2014 renoveret vores ejendom. Jeg har læst i Bolius om 1 og 5 års eftersyn, at bygherre og entreprenør selv skal betale for de omkostninger de har i...

  • Spørg Bolius

    Store gulvfliser gør det svært at lave fald på gulv i badeværelse - er det krav eller anbefaling?

    Er det et krav, eller kun en rekommendation at det skal være fald mod alle afløb i et badeværelse? Vi har kun fået fald lavet i vores brusehjørne. Men vi har...

  • Spørg Bolius

    Græsplænen er blevet glat og slimet – hvordan får vi den pæn, så vi kan gå på den igen?

    Min græsplæne er flere steder blevet meget slimet at træde på, kan faktisk glide på den. Ikke kun hvor der er en del mos. Vi har fældet mange større træer, så...

  • Spørg Bolius

    Skal hele terrassen skal have fald væk fra huset, eller er det tilstrækkeligt med den nærmeste meter?

    Min terrasse er på ca. 50 m2 og er (eller var) belagt med 7x14x21 cm herregårdssten af ukendt fabrikat. Dem har jeg nu fjernet, da det trods gentagne...

  • Spørg Bolius

    Misfarvning ved ny betontrappe - er det en fejl?

    Vi fik lavet 2 nye kælderhalse til kælderindgange i vores villa for et år siden. Trappetrin var færdigstøbte og blev placeret ovenpå et skelet af lecablokke....

  • Spørg Bolius

    Kommunal kloakseparering – kan man som husejer forsikre sig mod sætningsskader som gravearbejdet kan medføre?

    Hej Bolius Der er mange steder i Danmark hvor der for tiden separatkloakeres. Der er sager hvor kommunen har gravet ud i gaden, hvor huse har fået...

  • Spørg Bolius

    Vand fra naboens pool har skadet terrassen - kan vi gøre ham ansvarlig så han skal betale genetablering?

    Jeg skriver til jer for at få et råd. Vi har desværre været ude for at vores nabos svømmebassin (over jorden) sprang, hvilket medførte, at der løb omkring 7m3...

  • Spørg Bolius

    Når gulvafløb skiftes er der så krav om vådrumssikring af hele gulvet

    Hej Bolius Det drejer sig om gulvafløbet i badeværelse . Vil tro at badeværelse er renoveret i 70’erne. Med små 2x2cm fliser, vil ikke tro der er...