Søg blandt 1000 spørgsmål

Her kan du søge blandt tidligere spørgsmål og svar. Måske har vi allerede svaret på dit spørgsmål.​
Finder du ikke svar på dit spørgsmål, så klik her og Spørg Bolius.

  • Spørg Bolius

    Hvor meget vejer det 12 m høje Thuja træ?

    Jeg har en Thuja i haven og skal bruge en ca. vægt. Den er ca. 12 m i højden og omkredsen i mandshøjde er mellem 3 og 4 m. Jeg forventer kun et skud på vægten....

  • Spørg Bolius

    Ustabile vægge i nyt typehus - er det ulovligt eller bare sjusk?

    Jeg har købt et nøglefærdigt sommerhus fra Kalmar-huse, som jeg overtog i maj måned i år. Nu har jeg konstateret, at skillevæggene inde i huset ikke opført i...

  • Spørg Bolius

    Patriciervilla - hvilken hvid farve skal vi vælge til indvendige vægge og træværk?

    Hejsa Bolius, Vi er de heldige ejere af en flot patriciervilla fra 1909. Idag har vi en indvendig maling af Råhvid vægge med glans 10, Råhvid lofter glans 5...

  • Spørg Bolius

    Rørisolering med asbest - skal vi lade det være, eller skifte det ud?

    Vi har i rør i kælder med gammel isolering asbest stikkende ud. Rør blev for 9 år siden repareret og isolering blev derved brudt og man kan nu et par steder se...

  • Spørg Bolius

    Vi har købt nye vinduer, hvordan fastgør og fuger vi korrekt?

    Vi modtager snart vores nye vinduer: Velfac 3 lags glas model Energy200 (den med den smalle ramme) med fugelister på Rammedybde 11,4 cm Elementdybde 14,9 cm Jeg...

  • Spørg Bolius

    Varmen slukkes om natten - er det hensigtsmæssigt at skulle opvarme den kolde ejendom hver morgen?

    I vores ejendom er vi begyndt at natslukke varmen. Det er vanvittig koldt og jeg tænker heller ikke ret økonomisk, at varme radiatorvandet op hver dag. Da min...

  • Spørg Bolius

    Nyt bølgeeternit tag, kan jeg beholde det eksisterende skifereternit med asbest som undertag?

    Husets tag er de gamle flade muligvis asbest/skifer plader. Kan og må jeg lægge et nyt tagpap tag eller B7 plader ovenpå det? Jeg tænker at skrue nye lægter...

  • Spørg Bolius

    Revner i sokkel og murværk i hus fra 2010 - hvordan dækker byggeskadeforsikring?

    Hej Vi har et hus opført i 2010, hvor byggeskadeforsikringen snart udløber. I forsikringen er der 2 eftersyn af huset - efter 1 år og efter 5 år. Ved disse...

  • Spørg Bolius

    Advokat mener loftet er ulovligt - har han ret?

    Min svigermor er i gang med salg af sin ejerlejlighed, og har en interesseret køber. Lejligheden har nedsænkede lofter af profilbrædder i gang og 3 værelser,...

  • Spørg Bolius

    Er denne lille bille farlig for huset?

    Hvad er det for en bille og er den farlig for huset?